Biznes w chmurach z Microsoftem
1 kwi 2010 09:55

Na początku marca br. Steve Ballmer zapowiedział wprowadzenie przez Microsoft usług opartych na hostingu oprogramowania zwiększającego wydajność pracy firm. Usługi są już dostępne w Stanach Zjednoczonych i krajach Europy Zachodniej. Polska i inne rynki Europy Środkowo-Wschodniej dołączą do nich 12 kwietnia. Microsoft Business Productivity Online Standard Suite (BPOS) jest pierwszym elementem strategii przechodzenia z oprogramowaniem do środowiska wirtualnego, całkowicie opartego na chmurze. Od 12 kwietnia br. chmura Microsoft nad polskimi przedsiębiorstwami obejmie cztery produkty: Exchange Online, umożliwiający pracownikom dostęp do wolnej od spamu i wirusów poczty, kalendarzy i kontaktów; SharePoint Online, pozwalający na współużytkowanie dokumentów, danych, kontaktów, kalendarzy i zadań w pojedynczej lokalizacji; Live Meeting, umożliwiający organizację spotkań w czasie rzeczywistym z pełnym przepływem danych, obrazu i dźwięku; Office Communications Online, zapewniający komunikację pomiędzy pracownikami w firmie oraz transfer plików. Usługi te będą dostępne zdalnie ze wszystkich komputerów nimi objętych. Exchange Online umożliwia też pełną integrację z urządzeniami mobilnymi pracującymi na systemie Windows Mobile 6 lub wyższym. Umieszczenie tych platform w chmurze powoduje, że klienci usługi – po zakupieniu abonamentu dostępności do chmury - nie muszą kupować, instalować i szkolić personelu. „W miarę korzystania z naszej oferty BPOS, firmy dostrzegą jej wpływ na redukcję kosztów działania. Koszty podróży spadną do minimum, ponieważ większość spotkań będzie można organizować w chmurze, zdalnie, nie ruszając się z biura. Spadną także koszty utrzymywania struktury informatycznej. Z drugiej strony poprawi się komunikacja wewnętrzna w firmie, jak również efektywność korzystania z posiadanych zasobów. To z kolei ma bezpośredni związek z poprawą wydajności pracy pracowników” – powiedział Radosław Ochotny z polskiego oddziału firmy Microsoft, odpowiedzialny za rozwój platformy BPOS w naszym kraju. Wdrażając BPOS użytkownik decyduje, które usługi mają być dostarczane z chmury, a które zainstalowane lokalnie. Zapewnia to firmie elastyczność i pozwala na szybkie udostępnienie pracownikom nowych aplikacji pomagających im w codziennym wykonywaniu obowiązków. Korzystanie z chmury wymaga zapewnienia stałego dostępu do niej. Wskaźnik bezawaryjnego działania usług online prowadzonych przez Microsoft wynosi 99,9 proc. i jest gwarantowany w umowie o poziomie usług. Opracowano na podstawie informacji firmy Microsoft