Seminarium Kodak Polska przed targami Ipex 2010
10 maj 2010 09:53

Prezentacje rozwiązań Kodaka, możliwości powiększenia zysków z biznesu dzięki odpowiednio rozpoznanym potrzebom klientów, a także odpowiednio zbudowanym i pozycjonowanym metodom dotarcia do klientów (w tym stronom internetowym) były tematami konferencji, jaką w dniach 28-29 kwietnia br. w hotelu Gołębiewski w Mikołajkach przygotowała firma Kodak Polska. Dwudniowe seminarium w dużej mierze poświęcone było także obecności firmy Kodak na targach Ipex. Pierwszą część konferencji zdominowała tematyka dotycząca funkcjonowania firm z branży poligraficznej na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Rozpoczęło ją wystąpienie poświęcone analizie znajomości potrzeb klientów drukarń, które poprowadził Salvadore Massaro, business development manager z firmy Kodak. Kolejne wystąpienie poświęcone było możliwościom Internetu i efektywnym sposobom wykorzystania jego potencjału dla zwiększenia przewagi konkurencyjnej. Wśród obecnych przedstawicieli drukarń niemal każdy zadeklarował posiadanie strony internetowej, jednak prezentacja S. Massaro szybko pokazała, że zadowolenie niektórych w tym zakresie nie do końca ma uzasadnienie. Prelegent przedstawił kilka podstawowych reguł, jakich należy przestrzegać przy budowaniu stron internetowych. Kolejna część seminarium była poświęcona rozwiązaniom typu transpromo i tego, jak przekształcić koszty druku transakcyjnego w dochodową strategię marketingową. Prelegentem tej części spotkania był Swapan Chaudhuri, dyrektor zarządzający Kodak Polska. Kolejne wystąpienie - Jolanty Michalczyk, regionalnego menedżera sprzedaży Kodak Polska – poświęcone było wysokowydajnemu drukowi atramentowemu oraz offsetowemu i możliwościom wykorzystania ich do różnych zleceń. Odnosząc się do nadchodzących targów Ipex omówiła ona cyfrowe systemy do druku atramentowego znajdujące się w ofercie firmy - Kodak Versamark i Kodak VL2000, technologię łączącą technologię druku atramentowego z offsetem – Kodak Stream Inkjet, rozwiązania Kodak Prosper S10/S5, Kodak Prosper 1000 Press, a także Kodak Prosper 5000XL Press, które podczas targów Ipex 2010 będzie miało swoją oficjalną premierę. Prelegentka omówiła również korzyści, jakie daje drukarni zastosowanie druku cyfrowego razem z offsetem. Sławomir Iwanowski, regionalny menedżer sprzedaży w Kodak Polska, zaprezentował urządzenie Kodak NexPress SE. . Maszyna zostanie szczegółowo zaprezentowana podczas targów Ipex 2010. Drugi dzień konferencji poświęcony był rozwiązaniom portalowym Kodak InSite. Tomasz Gogacz, digital solutions consultant w Kodak Polska, skupił się na trzech: Kodak InSite Prepress Portal - rozwiązaniu internetowym usprawniającym system zarządzania przepływem prac; Kodak InSite Storefront - umożliwiającym zlecanie usług drukowania przez Internet oraz InSite Variable Data Print - narzędziu do tworzenia personalizowanych prac. Ostatnia prezentacja seminarium poprowadzona przez Salvadore Massaro była poświęcona omówieniu konkretnych przykładów firm, które zdecydowały się na zastosowanie nowego podejścia do biznesu, jakie podczas spotkania w Mikołajkach proponowała swoim klientom firma Kodak i odniosły sukces. Oficjalnym częściom konferencji towarzyszyły przygotowane przez organizatorów atrakcje – losowanie nagród oraz występ Kabaretu Moralnego Niepokoju podczas wieczornej części spotkania. Opracowano na podstawie informacji firmy Kodak Polska