Korzystna alternatywa
9 cze 2010 15:09
Polacy coraz częściej sięgają po alternatywne materiały do druku. Okazuje się, że w 2009 roku alternatywa nadrobiła różnicę ilościowej sprzedaży w stosunku do materiałów producentów drukarek. To oznacza, że co drugi kupowany w tym czasie w Polsce materiał eksploatacyjny do drukarki był alternatywny. Dla porównania: w 2007 roku materiały oryginalne miały 55 proc. udziału w rynku, a alternatywa – 45 proc. „Wiele wskazuje na to, że przewaga alternatywy w ciągu nadchodzących miesięcy jeszcze się umocni – komentuje Marcin Adamski z zarządu Black Point SA, jednego z największych producentów alternatywnych materiałów do druku w Polsce.
Kryzys gospodarczy spowodował, że w sklepie z materiałami eksploatacyjnymi statystyczny Kowalski szuka już nie tylko sprawdzonych, ale przede wszystkim oszczędnych rozwiązań. Alternatywne materiały do druku pozwalają oszczędzać na każdej wydrukowanej stronie.
Firmy oferujące alternatywne materiały do druku nie boją się spadku zainteresowania swoimi produktami i liczą, że ich ilościowy udział w rynku będzie jeszcze wzrastał. „Nasze materiały mają inne atuty niż tylko rozsądna cena – przekonuje Paweł Matwijów z Black Point SA. – W procesie produkcji restrykcyjnie przestrzegamy norm ISO, a jakość, wydajność i niezawodność naszych materiałów potwierdzają renomowane ośrodki badawcze w Polsce i za granicą.” Argumentem, dla którego użytkownicy nawet w czasach prosperity będą chcieli zostać przy alternatywie, wydaje się bezpieczeństwo użytkowania tego typu produktów. Przykładowo firma Black Point obejmuje gwarancją nie tylko swoje produkty, ale i sprzęt drukujący. Dodatkowo umożliwia użytkownikom korzystanie z serwisów gwarancyjnych takich jak np. door-to-door.
Opracowano na podstawie informacji firmy Black Point