Reklamodawcy prasowi wolą iPad niż Internet
11 cze 2010 13:29

Tak wynika z pierwszych doświadczeń wydawców. Reklamy w wersjach prasowych na iPada osiągają ceny nawet 5-krotnie wyższe niż takie same zamieszczane w witrynach internetowych gazet i magazynów. Niektórzy wydawcy uważają, że odmieni to całą branżę prasową i sposób docierania z reklamą do odbiorców; takiego zdania jest np. Lou Cona, wiceprezes Conde Nast (koncern ten wydaje m.in. „Vogue”). Podobnie rozumował Steve Jobs, prezes Apple,a, który mówił w wywiadzie dla „The Wall Street Journal”: „Nie chcę, byśmy stali się nacją blogerów, dlatego na miarę naszych możliwości jesteśmy gotowi pomóc firmom medialnym w poszukiwaniu nowych środków wyrazu, by było je stać na zachowanie ich redakcji.” Aplikacje prasowe na iPada powinny angażować czytelnika przez dłuższy czas; chodzi tu zwłaszcza o gazety, które zamieszczają w Internecie informacje dostępne za darmo. Właściciel iPada może do nich dotrzeć w kilka sekund dzięki przeglądarce internetowej. Prawdopodobnie w przyszłości coraz mniej takich informacji i innych treści gazet będzie trafiać do sieci, a coraz więcej – w formie płatnej – na tablety. Dotychczas sprzedano ponad 2 mln iPadów. Opracowano na podstawie „GW” z 11.06.2010