Canon sprzedał 300 systemów druku na targach Ipex
14 cze 2010 12:25

Decyzja firmy Canon o wynajęciu największego dotychczas stoiska na tegorocznych targach Ipex okazała się bardzo dobrym posunięciem. Firma poinformowała, że były to jej najbardziej udane targi Ipex w historii. Podczas 8-dniowej imprezy Canon podpisał kontrakty na dostawę ponad 300 systemów druku, przekraczając tym samym plany sprzedaży z wynikiem lepszym o niemal 40 proc. w porównaniu z targami Ipex 2006. Producent gościł również liczną delegację potencjalnych klientów z ponad 100 krajów. Choć sprzedaż na rynek brytyjski stanowiła znaczną część ogólnych obrotów firmy, to ponad 75 proc. sprzedaży wygenerowali nabywcy spoza Wysp, zwłaszcza klienci z Europy Wschodniej, Francji, Niemiec, Skandynawii i Bliskiego Wschodu. Wielką popularnością cieszyły się cyfrowe maszyny drukarskie Canon imagePRESS – klienci kupili o ponad 35 proc. więcej kolorowych modeli imagePRESS niż podczas targów Ipex 2006. Podczas tegorocznej edycji sprzedano ponad 100 systemów z tej grupy, z czego większość stanowiły maszyny kolorowe. Jeszcze większym zainteresowaniem cieszyła się seria niskonakładowych maszyn kolorowych i monochromatycznych z serii imageRUNNER ADVANCE, które sprzedały się w liczbie niemal 180 sztuk. Ponadto klienci docenili kompleksową ofertę zaawansowanych rozwiązań druku profesjonalnego. Duże zainteresowanie wzbudziła wersja 2.0 systemu zarządzania procesem druku Canon Helix Production Workflow. Rozwiązanie, którego premiera miała miejsce w trakcie tegorocznej edycji targów, znalazło wielu nabywców. Ponadto modularny program konsultingu biznesowego Essential Business Builder, oferowany jako integralna część każdego sprzedawanego rozwiązania, okazał się bardzo popularny wśród klientów szukających nie tyle samej technologii, ile partnera, który pomoże im wykorzystać nowe okazje biznesowe i zdobyć dodatkowe źródła przychodów. Firmie Canon towarzyszyli liczni partnerzy technologiczni oraz klienci demonstrujący własne rozwiązania druku. Goście ustawiali się w kolejce po ponad 2000 pudełek klocków Lego i czekolady Milka, które były personalizowane, drukowane i wykańczane na stoisku producenta. „Targi Ipex 2010 to wielki sukces dla naszej firmy – fakt przekroczenia planów sprzedaży bardzo nas cieszy – powiedział David Preskett, dyrektor ds. druku profesjonalnego w Canon Europe. - Jako nowo mianowany prezes targów Ipex 2014 cieszę się, że tegoroczna impreza okazała się tak udana dla całej branży i liczę na to, że pomogę powtórzyć ten sukces za cztery lata”. Opracowano na podstawie informacji firmy Canon