„Metro” Gazetą Roku Młodych Czytelników
8 wrz 2010 10:26

Polski dziennik „Metro” otrzymał tytuł „Gazety Roku Młodych Czytelników” w konkursie World Young Reader Prize 2010, organizowanym dorocznie przez Światowe Stowarzyszenie Wydawców Prasy WAN-IFRA. Gazeta otrzymała także najwyższą nagrodę w kategorii Public Service (kampania społeczna) za akcję „Piractwo internetowe – za czy przeciw”. Konkurs World Young Reader Prize nagradza firmy wydawnicze, które opracowały najlepsze projekty i działania mające na celu promocję czytelnictwa gazet wśród młodszych czytelników (poniżej 25. roku życia). Nagrody są przyznawane w ośmiu kategoriach: Marka, Edytorial, Tworzenie newsów, Gazeta w edukacji, Public Service, Komunikacja w sieci, Strategie badawcze i Trwała jakość. Dziennik „Metro” zdobył tytuł „Gazety Roku Młodych Czytelników” za strategię określoną przez jury konkursu – czyli wcześniejszych jego zwycięzców – jako „Total Youth Think”. Sprawiła ona, że „Metro” stało się nowoczesnym ogólnokrajowym tytułem dla młodej generacji. Co więcej, dziennik zawiera treści, które mogą być przez młode pokolenie stosowane w codziennym życiu. Jury dostrzegło także fakt, że gazeta dostosowuje swoją zawartość do wydarzeń i inicjatyw, które inspirują młodych do działania. „Czytelnicy są dla nas najważniejsi. Staramy się jak najlepiej trafiać w ich potrzeby, zarówno poprzez akcje redakcyjne, jak i podejmowane tematy” - podkreśla Waldemar Paś, redaktor naczelny „Metra”. Nagrody zostaną wręczone podczas 12. edycji konferencji WAN-IFRA Readership w dniach 16-17 listopada w San Francisco. Rok temu w konkursie World Young Reader Prize 2009 „Metro” zostało wyróżnione za akcję „Okrągły Stół 2009” (przeprowadzoną wspólnie ze Stowarzyszeniem Polska Młodych). Na podstawie informacji WAN-IFRA i „Metro” z 08.09.2010 opracowała DA