Wysokie Obcasy” i “Newsweek Polska” na iPadzie
15 wrz 2010 10:13

Pierwszym polskim wydawcą, który przygotował wersję swojego magazynu na iPada, jest Agora – jej “Wysokie Obcasy Extra” od 14 września można czytać korzystając z tabletu Apple,a. Dotychczas Agora udostępniła trzy aplikacje dla iPhone,a: Wyborcza.pl, Wyborcza.biz i Tuba.FM. Jak informuje ten wydawca, dotychczas ściągnięto je ponad 80 tys. razy. Są one – podobnie jak nowa wersja “Wysokich Obcasów Extra” - dostępne bezpłatnie w internetowym sklepie AppStore. Kolejny wydawca, który podjął nowe wyzwanie, to Axel Springer Polska. Pierwsze październikowe wydanie tygodnika ”Newsweek Polska” ukaże się też w wersji na iPada. Partnerem elektronicznego wydania jest Mazda Motor Poland, która przygotowała specjalną kampanię reklamową. Michał Kobosko, wydawca ”Newsweeka” mówi, że prace nad tą wersją tygodnika trwały od kilku miesięcy: “Chcieliśmy z nią wystartować, gdy to urządzenie będzie już szerzej dostępne w naszym kraju. Tygodnik w tej wersji nie będzie jedynie dotychczasowym e-wydaniem. Specyfika tego urządzenia wymusi zmianę w sposobie pracy redakcji i studia graficznego”. Anna Gancarz-Luboń, rzeczniczka Axel Springer Polska wyjaśnia, że będzie to pełne wydanie ”Newsweeka” w wersji papierowej, wzbogacone o elementy multimedialne takie jak filmy czy interaktywne infografiki. W wersji ”Newsweeka” na iPada ruszy kampania reklamowa nowej Mazdy 6. Użytkownicy tabletów będą mogli m.in. obejrzeć zdjęcia i filmy prezentujące nowy model i za pomocą zintegrowanej z aplikacją mapy dilerów wyszukać najbliższy salon sprzedaży Mazdy. W kampanii wykorzystano rozwiązania technologiczne przedłużające kontakt użytkownika z reklamą: najpierw zobaczy on ekran ładowania się aplikacji, na którym zaprezentowany zostanie model Mazdy 6, a podzielona na sekcje tematyczne interaktywna witryna z informacjami o modelu pojawiać się będzie co kilka stron redakcyjnych, podobnie jak podczas przeglądania wydania drukowanego. Dzięki komunikacji z wykorzystaniem iPada producent auta chce dotrzeć do osób ciekawych życia i chętnie sięgających po nowoczesne rozwiązania technologiczne z przekazem, że Mazda 6 to model innowacyjny. Do tej pory na całym świecie przygotowano ponad 700 informacyjnych aplikacji na iPada. Wśród nich są wersje takich magazynów jak: “Der Spiegel”, “Paris Match”, “Time” i “Vanity Fair”. Opracowano na podstawie “GW” z 15.09.2010 i www.press.pl