EDIT 2010: najlepiej zaprojektowane magazyny drukowane
16 lis 2010 09:23
18 listopada w warszawskim 3F Studio przy ul. Nowolipki 28B odbędzie się pierwsza edycja EDIT 2010 - przeglądu najlepiej zaprojektowanych magazynów drukowanych ze świata.
Otwarcie wystawy poprzedzi konferencja, podczas której swoje interpretacje tegorocznych haseł przewodnich – Idee, Inspiracje i Innowacje – zaprezentują czołowi projektanci oraz specjaliści z branży wydawniczej.
Organizatorami wydarzenia są agencja Elementone i Fundacja SPOT, a głównym partnerem - firma Adobe Polska. Wydarzenie jest wspierane przez Izbę Wydawców Prasy i Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.
Hasła przewodnie konferencji EDIT 2010:
IDEE
Kuchar Swara, światowej sławy designer, opowie o redesignie „The Spectator” oraz innych inspirujących projektach magazynów na świecie.
Jacek Utko, najczęściej nagradzany na świecie polski projektant prasowy, laureat m.in. World’s Best-Designed New¬spa¬per z 2004 roku, zaprezentuje najnowsze tendencje w projektowaniu.
INSPIRACJE
Jeremy Leslie, twórca kultowego bloga o magazynach MagCulture, opowie o rynku niezależnych wydawnictw.
INNOWACJE
Roger Risdal, business developer manager z Adobe oraz Michał Kobosko, wydawca „Newsweek Polska” i polskiej edycji „Forbes”, omówią przyszłość publishingu i możliwości techniczne, jakie oferuje Adobe.
Pomysłodawcami projektu są Wojciech Ponikowski, dyrektor kreatywny agencji Elementone, Sebastian Kustra, redaktor naczelny portalu FUTU.PL oraz Damian Bieniek z Fundacji SPOT. Za identyfikację wizualną EDIT 2010, opartą na autorskiej typografii, odpowiada Jan Estrada-Osmycki z agencji Elementone. Autorem projektu ekspozycji magazynów jest Ryszard Rychlicki z 2RAM.
Partnerami imprezy są też: FUTU.PL, 3F Studio, Endorfina, Brief, Lablab.pl, Project Album, DBS Web Division oraz Finlandia Vodka.
Opracowano na podstawie informacji firmy Adobe Polska