Druk Pak debiutuje na New Connect
24 lis 2010 13:36

W grudniu br. na warszawskim rynku New Connect zadebiutuje Druk Pak SA - jedna z najbardziej zyskownych spółek w historii tego parkietu. Spółka zakończyła w listopadzie prywatną emisję akcji, podczas której pozyskała 15 mln zł. „To kolejny, ale bardzo ważny krok w rozwoju naszej firmy. Zaczynamy swoją przygodę z rynkiem New Connect, ale docelowo zamierzamy przenieść akcje na rynek podstawowy warszawskiej giełdy” – mówi Paweł Kalbarczyk, prezes zarządu Druk Pak. Druk Pak to jeden z liderów rynku produkcji opakowań dla branż farmaceutycznej, spożywczej, chemicznej, a także kosmetycznej, z ponad 30-letnim doświadczeniem. Spółka ma ok. 20 proc. udział w rynku opakowań dla branży farmaceutycznej. Druk Pak jest dostawcą największych międzynarodowych koncernów. Portfolio klientów spółki liczy nieco ponad 90 znanych producentów, w tym światowych liderów branży farmaceutycznej, którzy przykładają olbrzymią wagę do jakości produktów. „Jednym z naszych celów strategicznych było spełnianie najwyższych norm jakości procesów produkcji i produktów, niezbędnych do współpracy z bardzo wymagającymi klientami farmaceutycznymi oraz z branży spożywczej” – mówi prezes Kalbarczyk. Druk Pak spełnił te kryteria wdrażając w 2008 roku, jako pierwsze przedsiębiorstwo opakowaniowe w Polsce, rygorystyczne standardy GMP w swojej działalności. Potwierdzeniem tego było uzyskanie certyfikatu ISO 15378 (norma ISO dla dostawców opakowań dla branż medycznej i farmaceutycznej). Obecnie spółka jest jednym z dwóch producentów opakowań z tektury w Polsce i jedną z zaledwie kilku drukarń w Europie, zapewniających najwyższe standardy jakościowe potwierdzone tym certyfikatem. Kapitał pozyskany w ramach emisji prywatnej (15 mln zł) Druk Pak zamierza przeznaczyć na zakup nowej hali produkcyjnej oraz wyposażenie jej w linie produkcyjne. „Skala podpisywanych kontraktów powoduje, że dotychczasowe moce produkcyjne Druk Paku okazują się zbyt skromne. Stąd niezbędna okazała się inwestycja w nową halę oraz maszyny drukarskie” – tłumaczy prezes Kalbarczyk. Druk Pak jest perspektywiczną, wysoce dochodową i dywidendową spółką, która w ciągu ostatnich czterech lat rozwijała się w tempie 10-15 proc. rocznie. Za ubiegły rok firma zanotowała 19,5 proc. marżę EBITDA i ok. 10 proc. rentowność na poziomie netto. Przychody w 2009 roku wyniosły 49,5 mln zł, EBITDA 9,6 mln zł, a zysk netto prawie 5 mln zł. Opracowano na podstawie informacji firmy Druk Pak