Nowe plotery tnące
14 lut 2011 10:45

Firma Mutoh poszerzyła portfolio ploterów tnących o serię urządzeń do wycinania wzorców i szablonów dla branży odzieżowej. Nowa seria ploterów tnących Kona Apparel obejmuje 2 modele o szerokościach roboczych 1385 mm oraz 1635 mm. Można więc dobrać urządzenie w zależności od szerokości używanych materiałów: w przypadku Kona Apparel 1400 jest to 1640 mm, a do Apparela 1650 można założyć materiały o szerokości 1890 mm. Oba urządzenia wyposażone są w kosz, system rolowy oraz stabilną podstawę. Kona Apparel posiada nowy system odcinania materiału (ang. Sheet-Off System) bazujący na czterostronnym ostrzu. System działa w sposób automatyczny i ułatwia codzienną pracę z ploterem. Drugim interesującym rozwiązaniem jest automatyczny system zmiany narzędzia między markerem i nożem. Mutoh wyposażył Konę także w dotykowy, kolorowy, wielojęzyczny panel LCD. Plotery tnące Kona Apparel charakteryzują się wysoką prędkością cięcia wynoszącą 1000 mm/s i diagonalną 1414 mm/s. Przyspieszenie wynosi 2,5 G i 3,5 G diagonalnie. Tak wysokie prędkości nie wpływają na dokładność, która wynosi 0,1 mm. Innym ważnym parametrem jest nacisk noża – w Konie można go ustawić w zakresie od 20 do 450 g. Samo narzędzie może wykonać 40 cykli góra-dół na sekundę. Długość obszaru pracy wynosi 50 metrów. Ploter współpracuje z platformami Windows, Mac oraz Linux i jest podłączany za pomocą standardowego portu USB 2.0. Do obsługi plotera nadaje się profesjonalne oprogramowanie EasySign w polskiej wersji językowej, które umożliwia także zaawansowane prace edycyjne. Plotery tnące Kona Apparel są dedykowane firmom branży odzieżowej i tekstylnej, gdzie zachodzi potrzeba wycinania oraz oznaczania wzorców, mających dalej posłużyć wycinaniu fragmentów tkanin. Plotery Kona znajdą swoje miejsce także w firmach wystawienniczych, drobnej produkcji, a także w dużych zakładach przemysłowych, gdzie istnieje potrzeba precyzyjnego cięcia różnego rodzaju szablonów. Apparel znajdzie także zastosowanie przy „standardowych” pracach wycinanych w agencjach reklamowych. Opracowano na podstawie informacji firmy Atrium