Rekordowy wzrost wyników firmy Druk-Pak
20 kwi 2011 11:02

O 34 proc. do 15,6 mln zł wzrosły w I kwartale br. przychody Kujawskich Zakładów Poligraficznych Druk-Pak SA. Zysk netto wyniósł 1,47 mln PLN, o 41 proc. więcej niż przed rokiem, a EBITDA 2,76 mln PLN, tj. o 44 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. „Jesteśmy zadowoleni z wyników za I kwartał 2011 roku. Mamy nadzieję, że nie zawiedliśmy inwestorów, którzy zaledwie kilka miesięcy temu uwierzyli w naszą spółkę, kupując akcje Druk-Paku. Już kilka miesięcy od wejścia na New Connect pokazaliśmy, że za naszymi planami stoi silna analiza biznesowa” – skomentował Paweł Kalbarczyk, prezes zarządu Druk-Pak SA. Dodał też, że dzięki uzupełnieniu parku maszynowego w obecnie istniejącym obiekcie - na procesach dotychczas stanowiących „wąskie gardło” – udaje się z powodzeniem realizować założone kontrakty i wzrost przychodów:„Zakładany przez nas plan wzrostu przychodów na ten rok jest niezagrożony, a poziom osiąganych marż odzwierciedla w sposób satysfakcjonujący ostatnie nakłady inwestycyjne - na zakup nowych maszyn poligraficznych.” Niedawno Druk-Pak informował, że zgodnie z decyzją akcjonariuszy wypłaci dywidendę 4,96 mln zł, co daje 1,19 zł na akcję. Dniem ustalenia prawa do dywidendy jest 20 czerwca 2011 roku, a dniem wypłaty dywidendy 5 lipca 2011 r. Ponadto WZA zdecydowało, że spółka przeprowadzi wykup do 150 tys. akcji własnych w cenie nie wyższej niż 30 zł. Druk-Pak podtrzymuje plany budowy nowego zakładu, który zapewni ciągłość biznesową przedsiębiorstwa oraz pozwoli na dalszą ekspansję rynkową spółki. „Plany budowy nowego zakładu zostały przesunięte z powodu wycofania się kontrahenta, lecz nadal są one aktualne. Oczekujemy, że w najbliższych miesiącach będziemy mogli informować rynek o kolejnych konkretnych decyzjach i działaniach w sprawie nowej lokalizacji” – powiedział Kalbarczyk. W ubiegłym roku Druk-Pak w ramach emisji prywatnej poprzedzającej debiut pozyskał 15 mln zł. Druk-Pak to jeden z liderów rynku produkcji opakowań kartonowych, głównie dla branży farmaceutycznej, z ponad 30-letnim doświadczeniem w branży. Spółka ma około 20 proc. udział w rynku opakowań dla branży farmaceutycznej. Od kilku lat jest dostawcą największych międzynarodowych koncernów, nie tylko zlokalizowanych w Polsce. Portfolio klientów spółki liczy nieco ponad 90 znanych producentów, w tym światowych liderów branży farmaceutycznej, którzy przykładają olbrzymią wagę do jakości produktów oraz przede wszystkim warunków ich wytwarzania. Druk-Pak spełnił te kryteria wdrażając w 2008 roku, jako pierwsze przedsiębiorstwo opakowaniowe w Polsce, rygorystyczne standardy GMP w swojej działalności. Potwierdzeniem tego było uzyskanie certyfikatu ISO 15378 (norma ISO dla dostawców opakowań dla branż medycznej i farmaceutycznej). Obecnie firma jest jednym z kilku producentów opakowań z tektury w Polsce i jedną z zaledwie kilkunastu drukarń w Europie, zapewniających najwyższe standardy jakościowe potwierdzone tym certyfikatem. Opracowano na podstawie informacji firmy Druk-Pak