Premierowa instalacja plotera Agfa :Anapurna M 2050
22 sie 2011 09:20

W połowie lipca w firmie poligraficzno-reklamowej Mediapress z Andrychowa rozpoczął pracę wielkoformatowy ploter Agfa :Anapurna M 2050. To pierwsza w Polsce instalacja tego modelu, wprowadzonego do oferty Agfa Graphics na targach Fespa 2010. Ploter bazujący na technologii inkjet UV drukuje w trybie płaskim oraz „z roli na rolę”, obsługując media o szerokości ponad 2 metrów, co umożliwia bezpośrednie zadrukowywanie materiałów sztywnych o formacie 2x3 m i grubości 4,5 cm z prędkością do 24 m2/h. Urządzenie umożliwia zastosowanie sześciu kolorów (CMYK, jasny cyjan, jasna magenta) oraz dodatkowej bieli, która może służyć jako kolor podkładowy lub dodatkowy, specjalny. Wykorzystywane są tutaj elastyczne atramenty G3 nowej generacji, stworzone przez Agfa Graphics specjalnie z myślą o serii :Anapurna M. Jak zapewnia Janusz Góralczyk, właściciel firmy Mediapress, właśnie te cechy spowodowały, że przy wyborze plotera inkjetowego zdecydowano się na rozwiązanie Agfa Graphics: „Urządzeniem tym zainteresowaliśmy się bliżej odwiedzając stoisko Agfa Graphics na tegorocznych targach Euro-Reklama, a finalną decyzję podjęliśmy oglądając je „w akcji” na odbywających się kilka tygodni później targach Fespa Digital. Wrażenie na nas wywarły przede wszystkim jego walory w postaci bardzo wysokiej jakości, najlepszej naszym zdaniem spośród wszystkich ploterów inkjetowych UV dostępnych na rynku, oraz elastyczności w zastosowaniu. (...) Potrzebowaliśmy maszyny, która po pierwsze umożliwi bezpośrednie zadrukowywanie mediów sztywnych po rozsądnych kosztach, po drugie zaś – zapewni odpowiedni zwrot z inwestycji przy realizacji krótkich serii, coraz częściej charakteryzujących obecny rynek reklamowy.” Firma Mediapress działa od 2003 roku i zapewnia realizację kompletnych kampanii reklamowych. Specjalizuje się w produkcji systemów wystawienniczych typu POS/POP, roll-upów, pop-upów itd. Nie stroni też od typowej produkcji wielkoformatowej takiej jak billboardy czy banery. „Ploter :Anapurna M 2050 już od pierwszego dnia znalazł zastosowanie przy realizacji różnych prac – mówi Janusz Góralczyk. – W przypadku wielu z nich znacznie przyspieszył cykl produkcji. Dotyczy to np. wyrobów dekoracyjnych (takich jak płytki ścienne) na sztywnych mediach. Dotychczas zadruk był wykonywany w ploterze solwentowym, a następnie naklejany na podłoże. Obecnie jest on bezpośrednio nanoszony na finalny materiał, co oznacza zarówno oszczędności typowo eksploatacyjne, jak i krótszy czas realizacji zlecenia. Innym znakomitym przykładem jest realizacja kampanii dla jednej z czołowych polskich marek: producenta odzieży dziecięcej – firmy Wójcik. Ostatnio wykonaliśmy dla niej systemy ekspozycyjne do sieci ponad stu sklepów zlokalizowanych w całej Polsce. Przy czym na każdy sklep przypadały 2-3 ekspozytory, co oznaczało dodatkową personalizację. W żadnej innej technologii, niż inkjet UV, wykonanie tego zlecenia w relatywnie krótkim czasie nie byłoby możliwe.” Janusz Góralczyk dodaje, że od chwili instalacji ploter :Anapurna M 2050 jest wykorzystywany do różnych „eksperymentów”, m.in. w zakresie druku soczewkowego, umożliwiającego uzyskanie efektów trójwymiarowości i ruchu: „Naszą ambicją jest zaproponowanie unikalnej, według naszej wiedzy, w skali całego kraju usługi „mobilnego” wielkoformatowego druku 3D. Pierwsze próbki wykonane przy zastosowaniu urządzenia :Anapurna M 2050 są więcej niż zadowalające, więc jesteśmy dobrej myśli. System ten pozwolił nam też na zaproponowanie klientom bezpośredniego zadrukowywania takich podłoży jak tektury czy pleksi, a nawet tkaniny. Biel kryjąca umożliwia zastosowanie materiałów transparentnych, które – zadrukowane po jednej stronie – funkcjonują jednocześnie jako zabezpieczenie wykonanej na nich grafiki. Jest to fantastyczna opcja, w zasadzie niedostępna w urządzeniach pracujących w innej technologii.” Dyrektor firmy Mediapress przyznaje, że poza rozszerzeniem oferty dla dotychczasowych klientów, system :Anapurna M 2050 pozwala na wyjście ze wzbogaconym portfolio także do nowych, potencjalnych partnerów biznesowych. Opracowano na podstawie informacji firmy Agfa Graphics