Spotkanie prasowe firmy Ferag w Augsburgu
14 wrz 2011 13:28

Kilkudziesięciu dziennikarzy branżowych z całego świata, w tym liczna reprezentacja mediów z Polski, wzięło udział w zorganizowanym 9 września dorocznym spotkaniu prasowym firmy Ferag. Tym razem odbywało się ono w siedzibie Pressedruck, wydawcy dziennika „Augsburger Allgemeine”, a poświęcone było wydajnej produkcji druków typu direct mailing z zastosowaniem nowoczesnych technologii wkładkowania, zbierania i tworzenia pakietów stworzonej przez firmę Ferag. Pracująca w Augsburgu 40-metrowa linia EasySert, składająca się z systemu wstępnego zbierania FlyStream, 32 nakładaków JetFeeder, bębna wkładkującego oraz 2 układarek krzyżowych MultiStack, jest obecnie najdłuższym tego rodzaju rozwiązaniem firmy Ferag oferującym wydajność 800 tys. broszur na godzinę. Przybyłych do siedziby wydawnictwa dziennikarzy powitał Andreas Scherer – dyrektor zarządzający i prezes Pressedruck und Verlags GmbH, który przedstawił historię grupy medialnej i jej obecny profil działalności. Jako drugi głos zabrał Jürg Möckli – prezes Ferag AG, który podkreślił, że współpraca między firmami Ferag i Pressedruck trwa nieprzerwanie od 1961 roku. Przy tej okazji wręczył Andreasowi Schererowi okolicznościowy upominek, upamiętniający 40-letnie więzi obu firm. Pracujące w augsburskiej firmie rozwiązanie szczegółowo zaprezentował Christian Gulden, dyrektor zarządzający Direktwerbung Bayern, bezpośrednio odpowiedzialny za wdrożenie linii i jej pracę. „System ten zrewolucjonizował naszą pracę w dziedzinie obróbki końcowej mailingów – podkreślał – pozwalając na osiągnięcie niespotykanej dotychczas wydajności. Posiadamy bowiem unikalną konfigurację nie tylko w skali Niemiec, umożliwiającą obsługę 430 mln wysyłek rocznie.” Zaawansowaną technologię, na której bazuje dostarczone do Augsburga rozwiązanie, przedstawił Enrico Caruso – dyrektor sprzedaży Ferag AG. Z całym procesem „na żywo” dziennikarze mieli okazję zapoznać się nieco później – podczas zwiedzania hali produkcyjnej Direktwerbung Bayern. Towarzyszący polskiej grupie Jacek Bucholc – prezes Ferag Polska powiedział m.in.: „Ta instalacja to wyraźny sygnał dla wielu wydawców, odczuwających spadek sprzedaży na rynku prasowym oraz świetny przykład na to, w jaki sposób można zaradzić zmniejszającym się przychodom ze sprzedaży klasycznych gazet i czasopism jako nośników reklamowych. Pokazuje on, że – przy odpowiednim podejściu – direct mailing ma przed sobą świetlaną przyszłość i to z zastosowaniem doświadczeń spedycyjnych, wykorzystywanych dzisiaj przez kolporterów i dystrybutorów prasy. Należy tylko w umiejętny sposób dotrzeć z przekazem do finalnego odbiorcy, wzbudzając w nim zainteresowanie, a nie irytację związaną z pojawieniem się zestawu ulotek w skrzynce pocztowej. Mamy nadzieję, że z czasem podobne rozwiązania będziemy mieli okazję zobaczyć także w polskich przedsiębiorstwach.” Więcej – w październikowej „Poligrafice”. Opracowano na podstawie informacji firmy Ferag