Konica Minolta European Leadership Conference 2011
18 paź 2011 12:29

Podczas European Leadership Conference 2011 w Monachium ponad 1,2 tys. klientów i partnerów Konica Minolta zapoznało się z koncepcją rozwoju Grupy i planami na przyszłość. Firma planuje osiągnąć wzrost przez konsekwentne pozycjonowanie firmy jako dostawcy wszechstronnych rozwiązań w sektorze B2B. Strategia rozwoju zakłada ekspansję w segmentach biznesowych: zoptymalizowanych usług druku (OPS), druku produkcyjnego oraz lepszą współpracę z partnerami i oferowanie im gotowych rozwiązań. „Konica Minolta dąży do uzyskania stałego wzrostu sprzedaży w Europie. Droga do sukcesu wiedzie poprzez przekształcenia, w wyniku których staniemy się dostawcą rozwiązań, a nie tylko urządzeń. Podstawowymi czynnikami na drodze do realizacji tego celu jest rozwój segmentów Optimized Print Services, druku produkcyjnego oraz poszerzenie zakresu usług i rozwiązań oferowanych naszym odbiorcom” – stwierdził Ken Osuga, prezes Konica Minolta Business Solutions Europe. Hasło konferencji w Monachium – „T(w)ogether for Tomorrow” (Wspólnie dla przyszłości) – odnosi się także do kolejnego elementu strategii firmy. We wdrażaniu nowego modelu prowadzenia działalności centralną rolę odgrywają partnerzy dystrybucyjni i współpraca strategiczna. Obecnie działania Grupy koncentrują się na zwiększeniu sprzedaży w segmencie druku produkcyjnego. Nowy flagowy produkt do profesjonalnego druku produkcyjnego – bizhub PRESS C8000 – okazał się, jak informuje firma, prawdziwym bestsellerem. „W pierwszej połowie 2011 r. system ten był najlepiej sprzedającym się urządzeniem produkcyjnym do druku kolorowego na papier cięty w Europie Zachodniej” – mówił Olaf Lorenz, General Manager of the International Marketing Division w Konica Minolta Business Solutions Europe. Informacje na temat sprzedaży bizhub PRESS C8000 pochodzą z badań rynkowych przeprowadzonych przez szwajcarską firmę Infosource specjalizującą się w analizie danych dot. branży automatyki w Europie Zachodniej i Wschodniej, na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce. W Europie Wschodniej Konica Minolta osiągnęła jeszcze lepsze rezultaty. W segmencie urządzeń do kolorowego druku produkcyjnego na papier cięty ma 50 proc. udział w rynku. Dzięki temu w pierwszym półroczu br. była najlepiej sprzedającą się marką w tym regionie. Lorenz dostrzegł także inne tendencje występujące w segmencie druku produkcyjnego: „Zakłady poligraficzne oraz wewnętrzne działy druku w przedsiębiorstwach, oprócz wysokiej jakości urządzeń i oprogramowania, w coraz większym stopniu będą oczekiwały fachowego doradztwa i usług dodatkowych.” Dowodem na potwierdzenie tych słów jest szybki rozwój w całej Europie usług Optimized Print Services (OPS). Zestaw rozwiązań, które pozwalają na sprawne zarządzanie produkcją dokumentów i obsługę floty drukującej, pozytywnie wpływa także na inne obszary działalności całej Grupy. Przy realizacji wielu projektów OPS widać dodatkowe zapotrzebowanie na urządzenia A4 do druku czarno-białego. Konica Minolta zaoferuje więc nowe urządzenia i systemy w tym segmencie. W 2008 r. Konica Minolta została uczestnikiem inicjatywy ONZ Global Compact. Zobowiązuje ona przedsiębiorstwa do podejmowania działań w duchu odpowiedzialności społecznej, zarówno wewnątrz korporacji, jak i poza nią. Dlatego założenia Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR) stanowią podstawowy element filozofii zarządzania Grupą Konica Minolta. Opracowano na podstawie informacji firmy Konica Minolta

error: Kopiowanie zabronione!