Opakowanie kartonowe z suwakiem
6 mar 2012 11:01

Zipbox - nowa technologia produkcji opakowań kartonowych obejmuje powlekany polimerem karton, w którym zastosowano plastikowy brzeg z zainstalowanym w nim suwakiem, co powinno zrewolucjonizować kartonowe opakowania konsumenckie Ta nowa technologia może stworzyć dodatkowe możliwości marketingowe dla amerykańskiej firmy U.S. Sugar Corp. Jest ona pierwszą firmą na świecie, która promuje na rynku swój produkt w rewolucyjnym nowym opakowaniu kartonowym, łączącym powlekany polimerem karton z plastikowym elastycznym wierzchem zawierającym suwak. Opakowanie Zipbox powstało jako joint venture firm THEM oraz Zip-Pak będącej filią Illinois Tool Work Inc. (ITW). Innowacyjna forma tego opakowania łączy w sobie stabilność kartonu z możliwością ponownego zamykania opakowania. Zipbox ułatwia bezpośrednie wypełnienie pudełka bez potrzeby użycia papieru wykładzinowego. Firma THEM (Technical Help in Engineering and Marketing) jest głównym wynalazcą opakowań Zipbox. ITW nabyła licencję na ten produkt w skali światowej w celu oferowania jej właścicielom marek handlowych i przetwórcom. Pierwszym produktem, który będzie pakowany w nowe kartony, jest cukier marki Plantation produkowany przez U.S. Sugar Corp. Opakowania Zipbox nadają się do wielu produktów spożywczych takich jak: chrupki, snaki, ciasteczka, mrożona żywność, a także do proszków do prania. Faktycznie wszystko, co można zapakować w wyściełany karton, torebkę czy kanister, może być pakowane w Zipbox. Jedną z głównych cech nowego opakowania jest umieszczony na wierzchu pudełka suwak Double-Zip zamykający się po naciśnięciu, który umożliwia jego łatwe zamykanie i otwieranie. Nieprzepuszczające powietrza dno pudełka eliminuje potrzebę stosowania dodatkowej warstwy papieru wykładzinowego w celu utrzymania świeżości produktu. Zasunięte plastikowe brzegi pojemnika składa się przed wypełnieniem w celu efektywnego zamknięcia i uszczelnienia na potrzeby wysyłki. Jak twierdzi Neil Kozarsky, prezydent i CEO firmy THEM, opakowanie bez papieru wykładzinowego pozwala na zwiększenie zawartości opakowania o 10-20 proc., a także redukcję surowców do jego produkcji, gdy porówna się go z tradycyjnymi pudełkami. Zapewnia także lepsze o 40-60 proc. upakowanie na palecie. Podsumowując, Zipbox oferuje najlepsze cechy kartonowego opakowania w połączeniu z zaletami woreczka wielokrotnego zamykania. Na podstawie „Packaging Digest” opracował TG