Slide

Personalizacja produktów dla każdego
11 kwi 2012 13:06

Dostosowywanie produktu do potrzeb indywidualnych stało się w ostatnich latach atrakcyjną usługą zarówno na rynku poligraficznym, jak i opakowaniowym. Możliwości druku cyfrowego w tej dziedzinie, jakie przyniesie nam przyszłość, zostaną omówione 3 maja na targach drupa. Tam „ojciec druku cyfrowego” – Benny Landa w trakcie konferencji pt. „print – web – mobile”, będzie starał się określić pozycję treści drukowanej w erze cyfrowej. Na wielu rynkach zapewniono klientom możliwość dostosowywania produktu do własnych potrzeb. Druk cyfrowy zapewnia taką ewentualność na rynku poligraficznym. Najlepszym tego przykładem jest album fotograficzny. Fotograf amator może dowolnie zaprojektować swój własny album, który później zostanie wydrukowany zgodnie z jego zaleceniami. Podobnie jest także w przypadku czasopism, książek dla dzieci, papierów do pakowania prezentów czy kartek pocztowych. Tendencja indywidualizacji produktu jest również obecna na rynku opakowaniowym. Tutaj jest to widoczne m.in. poprzez personalizowanie etykiet do przemysłowych produktów takich jak perfumy, czekolada bądź herbata. Klienci mogą wybrać etykietę z dostępnych szablonów lub przesłać swój własny motyw. Niektóre apteki pozwalają swoim klientom dobrać ich ulubiony zestaw zapachów i na tej podstawie sporządzić np. „ulubiony żel pod prysznic”. Spółka Achilles Praesentationsgruppe GmbH (APP), oddział grupy Achilles, ogłosiła, że jej klienci w niedalekiej przyszłości będą mieli możliwość tworzenia i produkcji niestandardowych rozwiązań opakowaniowych. Dzięki nowoczesnemu oprogramowaniu do pakowania oraz użyciu odpowiednich metod drukowania nawet pojedyncze sztuki będą mogły być tworzone na takich materiałach jak: plastik, drewno, szkło akrylowe, tektura falista czy ceramika. W dzisiejszych czasach, poprzez handel internetowy, klient indywidualny ma wpływ nawet na wygląd zewnętrzny ścian, podłóg lub siedzeń wykonanych z płyt drewnopodobnych. Eksperci spodziewają się znaczącego wzrostu w tej branży przemysłowej. German E-Commerce and Distance Selling Trade Association (BVH) przewiduje wzrost sprzedaży internetowej w tym roku o 16,5 proc., do wartości obrotów 25,3 mld EUR. Ponadto, według cyfrowej agencji Requ, popyt na personalizację produktów takich jak biżuteria czy kwiaty wciąż rośnie. Według niej cena produktu nie odgrywa znaczącej roli w przypadku, gdy klient może dostosować wyrób do swoich indywidualnych potrzeb. Zdaniem Mike’a Ferrari, organizatora „Dnia Opakowań”, który odbędzie się 4 maja podczas targów drupa 2012, odpowiednim wyjściem dla wielu spółek będzie dostosowanie produkcji nie do masowych, lecz indywidualnych potrzeb klientów. Doradza on firmom wprowadzenie rozwiązań cyfrowych do aktualnej oferty. Na podstawie informacji Messe Duesseldorf opracował KS

error: Kopiowanie zabronione!