Paperlinx przewiduje wzrost i zwiększa sprzedaż
2 lip 2012 15:38

W ostatnim czasie przedsiębiorstwo Paperlinx opublikowało długo oczekiwany przegląd strategiczny firmy. Pomimo przygotowanego planu sprzedaży aktywów i reorganizacji długów nie udało się przekonać australijskich inwestorów - ceny akcji wzrosły nieznacznie. Dave Allen, wiceprezes wykonawczy Paperlinx w regionie EU2, mówi: „To pozytywne zjawisko… które zapewnia nam solidną podstawę finansową, na której można zaplanować przyszły wzrost.” Paperlinx zapowiedział sprzedaż Spicers USA i Kelly Paper za kwotę 76 mln USD, kończąc tym samym marzenia o zostaniu prawdziwie globalnym sprzedawcą. Również część biur sprzedaży została przeznaczona do zamknięcia i konsolidacji w miejscach dostaw. Ponadto odgórne ograniczenia mówią o zatrudnieniu w nich do 30 pracowników. Do końca 2014 r. finansowego zatrudnienie w Paperlinx ma wynosić około 1 tys. mniej pracowników w porównaniu z 5435 zatrudnionymi w dniu 1 lipca 2010 r. „Biorąc pod uwagę dalszą niepewność na światowym rynku papierniczym, naszymi najważniejszymi inicjatywami są wzrost zróżnicowania biznesu i redukcja kosztów. W czerwcu ub.r. ogłosiliśmy, że mamy jasny plan wzmocnienia bilansu i stworzenia stabilnej przyszłości. Przedstawione propozycje są kluczowym elementem tego planu” - kontynuuje Dave Allen. Wzrastające rynki sign & display, cyfrowy i opakowaniowy nie zostały połączone do tego stopnia, aby skonsolidować obszar dostawy ciętych arkuszy papieru. Te gałęzie przemysłowe stanowią 17 proc. całości przychodów firmy i 23 proc jej zysku brutto. Koncentracja środków w tej dziedzinie zapewni firmie stabilniejszą podstawę dla jej przyszłości, przy zachowaniu wysokiej jakości usług. Paperlinx przewiduje straty za cały rok w wysokości 38 mln USD z kontynuowanej działalności i 171 mln USD z restrukturyzacji innych kosztów, przy przychodach wynoszących 4 mld USD. Na podstawie informacji Print Business Magazine opracował KS

error: Kopiowanie zabronione!