Printpack wprowadza nowy produkt
10 lip 2012 15:02

Kolejny nowy produkt opuszcza fabrykę Printpack w Kutnie. Całość projektu począwszy od stworzenia koncepcji, a skończywszy na wdrożeniu nowej trójwarstwowej struktury dla jednorazowych saszetek powstała w polskim oddziale; uzyskany produkt wprowadził na rynek wiodący producent żywności i napojów w Wielkiej Brytanii, firma Aimia Foods Limited. Aimia Foods Limited doświadczała problemów związanych z wadliwością i nieszczelnością saszetek spowodowanych zanieczyszczeniem zgrzewu przez kontakt ze znajdującym się wewnątrz opakowania produktem. Printpack przeprowadził dokładną analizę problematycznych saszetek w celu ustalenia przyczyn niepowodzeń. Wykorzystanie trójwarstwowego laminatu ze specjalną warstwą zgrzewalną polietylenu pozwoliło firmie Printpack zaoferować nowy format, który rozwiązywał dotychczasowe problemy. Pracownicy firmy Printpack przeprowadzili wielokrotne testy nowych opakowań, włącznie z monitorowaniem procesu pakowania oraz rozrywania zgrzewu, służące do pomiaru integralności saszetek. Nowe opakowania nie tylko poprawiły szczelność i wydajność (własności „seal and tear”), ale zapewniły również lepszą ochronę sypkiego produktu poprzez zwiększoną barierowość folii oraz zapewniły łatwiejsze przechowywanie i transport w trudnych warunkach takich jak wysoka wilgotność lub skrajnie niskie temperatury. Stephen Corbett, packaging manager w firmie Aimia Foods Limited powiedział: „Mieliśmy problemy z poprzednimi opakowaniami na etapie procesu pakowania – zgrzew saszetek nie był trwały, przez co otrzymywaliśmy reklamacje od detalistów i klientów. Zastosowanie nowej struktury rozwiązało nasze problemy. Sukces możliwy był dzięki firmie Printpack, która wspierała nas swoim doświadczeniem i doradztwem technicznym w czasie całego procesu.” Ian Thorne, key account manager w europejskim oddziale Printpack dodaje: „Kiedy podjęliśmy się tego projektu, naszym głównym celem była poprawa efektywności opakowania. Zaproponowaliśmy bardzo złożoną specyfikację, która sprawdziła się doskonale, przewyższając dotychczasowe standardy produkcji. W naszej fabryce w Kutnie posiadamy obecnie najnowocześniejsze technologie i maszyny, przez co udało nam się uzyskać lepszy jakościowo i bardziej niezawodny produkt końcowy od tego, który dostarczał poprzedni dostawca opakowań. Dla firmy Aimia Foods produkcja saszetek w Kutnie oznacza także ciągłość oraz bezpieczeństwo zaopatrzenia, a ponieważ produkty gotowe składowane są lokalnie, realny czas dostawy skrócił się z 5-6 tygodni do 48 godzin” – podsumowuje Thorne. Powstała w 1956 roku firma Printpack jest producentem opakowań giętkich oraz specjalistycznych opakowań sztywnych z kapitałem prywatnym. Printpack zatrudnia na świecie 4220 pracowników i posiada 28 zakładów produkcyjnych w Stanach Zjednoczonych, Meksyku, Wielkiej Brytanii, Polsce oraz Chinach. Opracowano na podstawie informacji firmy Printpack