Viscom Frankfurt 2012
6 wrz 2012 14:49

Międzynarodowe Targi Komunikacji Wizualnej, Technologii Reklamy i Designu VISCOM 2012 odbędą się w dniach 25-27 października br. we Frankfurcie. Około 300 wystawców przedstawi swój potencjał związany z komunikacją wizualną, maszynami drukarskimi nowej generacji, innowacyjnymi materiałami, nowościami z dziedziny produktów LED, rozwiązaniami z dziedziny cyfrowych i interaktywnych punktów sprzedaży oraz reklamą zewnętrzną. Liczba wystawców z zagranicy przekracza jedną trzecią. Na dzień 31 sierpnia ponad 90 proc. powierzchni wystawienniczej jest już zajętej. „Obecnie największym zainteresowaniem cieszą się obszary Display PoS Expo oraz Digital Signage World” - mówi dyrektor wydarzenia Petra Lassahn. Klasyczne elementy targów jak Technologia Reklamy, Reklama świetlna i Druk Cyfrowy również cieszą się popularnością. Obecni będą wiodący producenci urządzeń do druku cyfrowego, jak: Agfa Graphics, Canon/Océ, Fujifilm Sericol, Hewlett-Pacard, Mimaki, Mutho Deutschland czy Seiko Instruments. Centralnymi punktami tegorocznej edycji targów Viscom będą strefy: World of Inspiration oraz Display PoS Expo. Druga strefa to nowa marka, a w zasadzie „targi na targach,” które mają za zadanie przyciągnąć marketingowców związanych ze sprzedażą detaliczną, przemysłem, tworzeniem marki, agencjami reklamowymi, zarządzaniem sklepem, projektowaniem instalacji i wystaw sklepowych, projektowaniem sklepów oraz rozwiązaniami z dziedzin PoS i opakowań. Wśród wystawców Display PoS Expo znajdują się m.in. takie firmy jak: Ellerhold, Ultima Displays Deutschland, Kersten Technic oraz Tiedemann. Dzięki współpracy Reed Exhibitions i wydawnictwa Verlag ważnym elementem Display PoS Expo będą nagrody Superstar Awards. Dodatkową atrakcją, która po raz pierwszy zagości we Frankfurcie, jest obszar specjalny należący do Viscom World of Inspiration. To kopalnia profesjonalnych pomysłów, inspiracji dla know-how ze wszystkich dziedzin komunikacji wizualnej, w której można się przyjrzeć zastosowaniom z zakresu reklamy zewnętrznej, druku cyfrowego, PoS oraz reklamy cyfrowej. Viscom World of Inspiration obejmuje m.in. wystawy materiałów: „Individual design meets Matterial” oraz „Paper Heroes”. We współpracy z agencją materiałową raumPROBE Viscom 2012 już po raz szósty zaprezentuje wszystkie dostępne na rynku typy materiałów drukowanych. „Paper Heroes” oferuje również możliwość obejrzenia „Fuhlbar” (lady dotykowej) przedstawiającej materiały arkuszowe oraz papier przeznaczony do druku cyfrowego. Salon inspiracji „Inspiration Longue” oferuje opcje Lunch and Learn pozwalające zwiedzającym spotkać się z wystawcami, którzy są ekspertami w swojej dziedzinie. W Speakers Corner przez cały dzień poruszane będą tematy z zakresu druku, technologii reklamy, reklamy cyfrowej oraz komunikacji wielokanałowej. „Visual communication in connected world” - pod tym hasłem zostaną zaprezentowane przykłady współczesnych praktyk oraz związane z nimi wyzwania. Ekologiczna przyszłość „Eco-Future” to prezentowany w br. temat łączący różne gałęzie przemysłu. Wyzwania oraz szanse, jakie oferuje ekologiczna produkcja mediów, to temat specjalnej prezentacji. Dodatkową atrakcją będą warsztaty„Eco-Future”, które odbędą się w piątek między godziną 10.30 a 15.00. Po raz kolejny zaprezentowany zostanie design, który zwycięży w drugiej edycji konkursu tematycznego „Visual Hero”. Zaprezentowane zostaną również projekty nominowane do nagród Digital Signage Best Practice Awards. Wręczenie nagród będzie miało miejsce 26 października 2012. Zdobywca nagrody Viscom Best of Award 2012 również zaprezentuje swój produkt na targach Viscom. Jest to nagroda stworzona na potrzeby wystawców, którzy mogą prezentować swoje produkty w kategoriach: tworzenie znaków, druk wielkoformatowy, reklama świetlna, wykończenie materiałów tekstylnych, oprogramowanie. Opracowano na podstawie informacji organizatorów