Innowacyjne rozwiązania Kodaka dla branży opakowań i etykiet
17 wrz 2012 12:46

Podczas targów Labelexpo Americas 2012, odbywających się w dniach 11-13 września w Chicago, firma Kodak zaprezentowała liczne rozwiązania dla firm związanych z branżą opakowań i etykiet. Wśród prezentowanych rozwiązań nie zabrakło znanego systemu Kodak Flexcel NX oraz niedawno wprowadzonego na rynek Kodak Flexcel Direct. Motto, jakie przyświecało firmie podczas udziału w targach, brzmiało „Rób więcej za mniej”, a prezentowane rozwiązania można było zobaczyć nie tylko na stoisku firmy Kodak, gdzie przez wszystkie dni targów odbywały się pokazy „na żywo”. Uczestnicy prezentacji mogli przekonać się o roli, jaką rozwiązanie Kodak Spotless odgrywa w zwiększaniu elastyczności i wydajności w produkcji opakowań i etykiet za sprawą mniejszego zapotrzebowania na kolory specjalne. Pokazy poświęcone temu rozwiązaniu, przygotowane wspólnie przez firmy Kodak oraz MPS i Reproflex3 (R3) i przebiegające pod hasłem „Do More With 4”, odbywały się też na stoisku drugiej z nich. Podczas pokazów imitowano rzeczywisty cykl produkcyjny – od fazy prepress na drukowaniu skończywszy, z wykorzystaniem systemu workflow, w którym wyeliminowano kolory specjalne. Systemy firmy Kodak można było też spotkać na stoiskach jej kilku partnerów biznesowych, m.in. Xpedx, gdzie prezentowano etykiety wydrukowane z wykorzystaniem systemu Kodak Flexcel NX. Z kolei na stoisku firmy Kodak prezentowane były podłoża i próbki wydruków wykonanych z zastosowaniem systemu Kodak Flexcel Direct. Uzupełnienie rozwiązań firmy Kodak dla branży flekso stanowi Kodak Prinergy Powerpack Workflow, również prezentowany na jej stoisku. Właścicieli marek szczególnie zainteresowały rozwiązania Kodak w zakresie ochrony i zabezpieczania produktów przed fałszerstwem oraz rozwiązania Kodak Design2Launch, zwiększające wydajność systemów workflow dla branży opakowaniowej. „Kodak dostarcza skuteczne rozwiązania do produkcji opakowań i etykiet, które pomagają w redukcji kosztów i zwiększeniu wydajności, bez jakiegokolwiek uszczerbku na wizualnym aspekcie finalnego produktu” – mówi John Anderson, dyrektor firmy Kodak odpowiedzialny za segment opakowań na rynkach obu Ameryk, który poprowadził podczas targów panel dyskusyjny zatytułowany „Przyszłość druku łączonego”. Udział w nim wzięli Andrew M. Colletta, prezes i CEO firmy Nipster USA i Tony Dordano, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu International Labels and Printing Company. Podczas sesji koncentrowano się na kwestiach związanych z integracją technologii konwencjonalnej i cyfrowej przy zastosowaniu technik o wysokim współczynniku wartości dodanej; wspierano się również przykładami tego typu wdrożeń. Opracowano na podstawie informacji firmy Kodak

error: Kopiowanie zabronione!