Duplo w drukarni Intrograf w Łasku
5 paź 2012 12:49

Pracownia Poligraficzno-Introligatorska Intrograf z Łaska niedaleko Łodzi zakupiła niedawno system Duplo 5000. Przy tej inwestycji firma skorzystała z funduszy unijnych, które udało się pozyskać m.in. dzięki temu, że system broszurujący Duplo został oceniony w projekcie jako innowacyjny i zwiększający konkurencyjność firmy na rynku zleceń. Jego zakup był jednym z kroków na drodze rozwoju drukarni Intrograf, po wcześniejszych inwestycjach w pracownię prepress, urządzenia drukujące (offsetowe i cyfrowe), a także inne maszyny introligatorskie. „Od dawna marzył mi się system, który pozwoliłby w prosty i szybki sposób zbierać wykonywane przez nas prace – mówi Ewa Buss, współwłaścicielka Intrografu (właścicielem drukarni jest również jej mąż – Jarosław Buss). - Taki, który wyeliminowałby nam chodzenie naokoło stołu i żmudne zbieranie pojedynczych kartek, które następnie musiały być zszyte. (…) Dlatego planowaliśmy zakup urządzenia, które automatycznie będzie te prace wykonywało za nas.” Właściciele Intrografu zapoznali się z urządzeniem broszurującym firmy konkurencyjnej, jednak Duplo wygrało tę batalię. „Stało się tak przede wszystkim dlatego, że system Duplo jest nowoczesny; działa w prosty i intuicyjny sposób – dodaje Jarosław Buss. - Urządzenie, które wcześniej braliśmy pod uwagę wymagałoby natomiast nieustannej w zasadzie pracy dwóch osób zatrudnionych w naszej drukarni. Jedną byłby jego operator, drugą – mechanik, wykonujący ustawienia ręcznie, które mogą zajmować nawet do kilku godzin. Duplo natomiast jest urządzeniem bardzo intuicyjnym i w zasadzie wszystkie ustawienia dokonywane są tu na jego panelu. Mało tego – można do 80 z nich zapisać w jego pamięci, co przy naszym charakterze pracy – różnorodności i niewielkich nakładach - jest niezmiernie istotne, bo znacząco ją przyspiesza. Dlatego ostatecznie nasz wybór padł na Duplo 5000 z dwiema wieżami i stackerem, doposażony w głowice oczkowe, które jeszcze bardziej zwiększyły naszą konkurencyjność, gdyż pozwoliły nam zaoferować naszym klientom nowe produkty. np. materiały reklamowe, które można wpinać do segregatorów”. Duplo 5000 nie tylko zwiększył konkurencyjność firmy Intrograf, ale również umożliwił jej szybszą ich realizację. Sprawił także, że koszty związane z pracą ludzką w introligatorni zostały znacząco ograniczone. Opracowano na podstawie informacji firmy Duplo Polska