drupa kontynuuje 4-letni cykl
5 lis 2012 11:27

W poprzednim serwisie (z 26 października) informowaliśmy, że organizatorzy targów drupa poważnie rozważają zmianę częstotliwości i okresu trwania tej imprezy. Obecnie już wiadomo, że drupa nadal będzie się odbywała co 4 lata. Taką decyzję podjęło 20 członków komitetu targów drupa na posiedzeniu, które odbyło się 2 listopada br. W tym samym czasie komisja targów drupa postanowiła skrócić czas trwania targów do 11 dni – tj. od 31 maja do 10 czerwca 2016 r. „Struktura odwiedzających targi drupa zmieniła się. Chociaż ostatnimi czasy duże grupy odwiedzających chętnie przyjeżdżały w weekendy, targi coraz chętniej odwiedzają czołowi decydenci z sektora B2B – mówi Werner Matthias Dornscheidt, dyrektor generalny Messe Düsseldorf. – Na tegorocznych targach drupa 78 proc. gości zagranicznych i 52 proc. odwiedzających z Niemiec stanowili członkowie kadry kierowniczej – czyli odpowiednio o 4 i 5 punktów procentowych więcej niż w 2008 r. To sprawia, że dwa weekendy targowe są zbędne. 11 dni – czyli 1 weekend i 9 dni roboczych – doskonale zaspokoi zarówno potrzeby w dziedzinie popytu, jak i podaży”. Drugim ważnym punktem w porządku obrad listopadowej sesji były kwestie personalne. Zgromadzeni jednomyślnie mianowali Clausa Bolza-Schünemanna, dyrektora generalnego firmy Koenig & Bauer AG, na stanowisko prezesa targów drupa 2016. Dr Jürgen Vutz, dyrektor generalny Windmöller & Hölscher KG, zostanie wiceprezesem, a tym samym przewodniczącym Komisji Kwalifikacyjnej, zaś Rolf Schwarz, prezes Bundesverband Druck und Medien e.V. (Związku Druku i Mediów) będzie drugim wiceprezesem targów drupa 2016. Na podstawie informacji organizatorów targów drupa opracował KS