Stora Enso na targach World Publishing Expo 2012
5 lis 2012 14:58

W dniach 29-31 października we Frankfurcie, na terenie kompleksu wystawienniczego Messe Frankfurt, odbywała się największa na świecie wystawa dla branży gazetowej i medialnej – World Publishing Expo 2012. Firma Stora Enso wykorzystała tę okazję przede wszystkim do promowania tegorocznej premiery w swojej ofercie, jaką jest niepowlekany, maszynowo wykańczany papier FlyoPress+, przeznaczony do drukowania ulotek reklamowych i dodatków w technikach heatsetowej i rotograwiurowej. FlyoPress+ to produkowany w niemieckich zakładach Sachsen nowy członek Press Selection – stale rozbudowywanej serii podłoży Stora Enso, dedykowanych szeroko rozumianemu rynkowi prasowemu. FlyoPress+ jest w 100 proc. wytwarzany z włókien odnawialnych i może być w całości poddawany recyklingowi. Cechują go wysoki połysk, duża gładkość i żywotność odwzorowywanych w druku kolorów, uzyskiwana dzięki właściwej przyczepności farby. Jest on dostępny w gramaturach 40, 45 i 48,8 g/m2. Obecna na targach Izabela Kuklińska-Kowalska, dyrektor sprzedaży papierów gazetowych i książkowych Stora Enso Polska, mówi: „Nasz nowy papier kierujemy zarówno do wydawców gazetowych, jak i do drukarń, które – poza typową produkcją prasową – realizują też zlecenia o charakterze półakcydensowym: gazetki reklamowe, ulotki, broszury. FlyoPress+ pozycjonujemy między papierami SC a papierami gazetowymi. Mamy nadzieję, że zainteresuje on także polskie zakłady poligraficzne, wyposażone w maszyny heatsetowe i wklęsłodrukowe”. Targi World Publishing Expo były dla firmy Stora Enso okazją do rozmów i dyskusji z klientami z całego świata. Izabela Kuklińska-Kowalska kontynuuje: „Sytuacja rynkowa wymaga tego typu spotkań, dlatego obecność we Frankfurcie była dla nas naturalna. Niesprzyjająca koniunktura i warunki ekonomiczne w skali globalnej wymuszają określone działania także na producentach podłoży drukowych i Stora Enso nie jest tu wyjątkiem. Ogłoszone niedawno przez nasz zarząd kolejne etapy restrukturyzacji obejmą także jednostkę biznesową Printing & Reading i nie pozostaną bez wpływu na naszą działalność w segmencie gazetowym. Co więcej, zmiany na rynku prasowym, wiążące się m.in. z redukcją istniejących mocy produkcyjnych, wymuszają określone ruchy w prowadzonej przez nas polityce cenowej. World Publishing Expo to znakomite miejsce, by o tym dyskutować i szukać najlepszych rozwiązań, zwłaszcza że do dyspozycji naszych klientów były też osoby ze skandynawskiej centrali koncernu.” Opracowano na podstawie informacji firmy Stora Enso