Ruszyła kampania społeczna Nowa Przestrzeń
2 kwi 2013 11:16

14 marca w Staszowie w woj. świętokrzyskim odbyła się inauguracja kampanii Nowa Przestrzeń, której partnerem jest Xerox Polska. Cel regionalnej akcji to promocja aktywności społecznej wśród młodzieży, m.in. poprzez konferencje, szkolenia i system grantów w programie Mania Działania, który obejmie projekty przygotowane przez uczestników. W tym roku dofinansowane zostaną m.in. działania edukacyjne dotyczące promocji zdrowego odżywiania oraz zajęcia z zakresu mody i kreowania wizerunku. Pomysłodawcą i organizatorem kampanii Nowa Przestrzeń jest Fundacja Aktywizacji i Rozwoju Młodzieży FARMa. Jej cel to popularyzacja aktywnych postaw obywatelskich i społecznych wśród młodzieży, m.in. poprzez spotkania z przedstawicielami władz lokalnych, na których obie strony będą wspólnie debatować. Powstała także po to, by promować system grantowy Mania Działania, dający młodym ludziom z regionu możliwość realizacji projektów społecznych, które sami przygotowali. Są wśród nich inicjatywy kulturalne, ekologiczne i edukacyjne. Dzięki warsztatom, pokazom i konferencjom organizowanym w ramach Nowej Przestrzeni uczestnicy mogą się nauczyć, jak wprowadzać w życie swoje pomysły. W tegorocznej edycji Manii Działania dofinansowanych zostanie 9 projektów, w tym warsztaty zdrowego odżywiania dla dzieci i zajęcia z zakresu projektowania mody. „Kampania Nowa Przestrzeń wspiera młodych ludzi w realizacji ich planów, które przyczynią się do rozwoju całego regionu. Z kolei program Mania Działania to jeden z niewielu w Polsce systemów grantowych dających młodym ludziom możliwość samodzielnego aplikowania o środki, które mogą przeznaczyć na aktywizację lokalnej społeczności. Dlatego zdecydowaliśmy się wesprzeć projekt od strony organizacyjnej, m.in. przygotowując materiały na rzecz kampanii oraz fundując nagrody. Także nasi pracownicy - wolontariusze będą brać aktywny udział w spotkaniach i wydarzeniach organizowanych dla młodzieży. Wystąpią m.in. w roli książek w Żywej Bibliotece, gdzie będą mieli szansę podzielić się z uczestnikami swoimi doświadczeniami i wiedzą” – mówi Aleksandra Żarkowska, communication&events manager, Xerox Polska. Kampania Nowa Przestrzeń potrwa od marca do grudnia br. W jej ramach będą organizowane seminaria, warsztaty, konferencje debaty itp. Zaplanowano m.in.: Nocne Czytanie w Antykwariacie, wymianę książek oraz konkurs Nowa Przestrzeń – najlepsza praktyka, którego celem jest wyłonienie najefektywniejszej metody umożliwiającej młodzieży aktywne wpływanie na otoczenie. Więcej informacji na temat kampanii można znaleźć na stronie: www.kampania.fundacjafarma.pl. Informacje o programie grantowym: http://www.maniadzialania.pl/ Opracowano na podstawie informacji firmy Xerox Polska