Znaczenie ERP dla poziomu obsługi klienta w sektorze produkcyjnym
18 lip 2013 15:55

Firma Epicor Software Corporation, światowy dostawca oprogramowania biznesowego dla przedsiębiorstw produkcyjnych, dystrybucyjnych, usługowych i handlu detalicznego, poinformowała o wynikach raportu IDC Manufacturing Insights, które dowodzą jak duże znaczenie dla odnoszących sukcesy firm z sektora produkcyjnego ma strategia zorientowana na klienta. Raport pokazuje również, jak ważną rolę odgrywają systemy do planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP) w zapewnieniu wysokiego poziomu obsługi klienta, zarówno w przypadku producentów, którzy stworzyli już bogatą kulturę zorientowaną na klienta, jak również tych, którzy dopiero rozpoczynają jej budowę. W nowym artykule analitycznym przeznaczonym dla producentów, zatytułowanym „Get Customers Inspired: How Modern ERP Can Support Greater Customer Experience”, przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych wśród ponad 460 przedsiębiorstw z różnych sektorów produkcji (m.in. maszyn i sprzętu przemysłowego, zaawansowanych technologii i obróbki metalu). Badanie zostało przeprowadzone przez IDC Manufacturing Insights w 13 krajach świata. „Wyniki ujawniły, że wiele firm z sektora produkcyjnego nie do końca rozumie, jak wdrożyć strategię zorientowaną na klienta” – powiedział Pierfrancesco Manenti, szef oddziału badawczego IDC Manufacturing Insights na Europę, Bliski Wschód i Afrykę. Badania pokazały, że firmy z sektora produkcyjnego mogą podnieść poziom satysfakcji klienta, inwestując w nowoczesny, w pełni zintegrowany, elastyczny i łatwy w użyciu system ERP, który usprawnia procesy operacyjne i łączy dział obsługi klienta z zapleczem firmy oraz oferuje zintegrowane funkcje CRM, obsługi gwarancyjnej i posprzedażowej. Zdaniem Piotra Krzysztoporskiego, dyrektora ds. konsultingu w Epicor Software Poland, liczna grupa potencjalnych klientów szukających systemu ERP nie ma jasno określonych celów wdrożenia systemu. „W zapytaniach ofertowych otrzymujemy często dziesiątki pytań dotyczących pojedynczych funkcji systemu, ale niestety brak w tych pytaniach odniesienia do konkretnego celu biznesowego. Wsparcie systemu w prowadzeniu przedsiębiorstwa powinno być dokładnie określone – np. czy system pozwoli na monitorowanie relacji z klientem, zmniejszenie stanu magazynowego o konkretną wartość lub skrócenie czasu dostawy do klientów? Firma, która zacznie proces wyboru systemu ERP od tego rodzaju pytań, a potem konsekwentnie będzie się na nich skupiać w trakcie wdrożenia, osiągnie największy zysk z implementacji. Chociaż takie podejście powoli się pojawia, to jednak raport pokazuje, że dużo jest jeszcze do zrobienia w zakresie wiedzy i pomysłów na efektywne wykorzystanie narzędzi informatycznych” – mówi Piotr Krzysztoporski. Według raportu zaledwie 9 proc. czołowych firm z sektora produkcyjnego w pełni uświadamia sobie, jak istotne jest tworzenie kultury i procesów zorientowanych na klienta. Wyniki badania są dostępne pod adresem: http://emea.businessinspired.com/get-customers-inspired-how-modern-erp-can-support-greater-customer-experience Opracowano na podstawie informacji firmy Epicor