Przejęcie G+J Polska przez Burdę
5 sie 2013 10:41

 1 sierpnia br. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał zgodę na zakup G+J Polska przez Burda International.  G+J Polska wydaje 12 magazynów i jest piątym co do wielkości wydawcą czasopism w Polsce. W ub.r. łączna sprzedaż jego tytułów wyniosła 10,9 mln egz. Hubert Burda Media Polska, wydający 21 magazynów, w ub.r. sprzedał łącznie 15,1 mln egz. swoich tytułów, co dało mu trzecie miejsce na rynku po Wydawnictwie Bauer i Edipresse Polska SA. Transakcja wzmocni pozycję Burdy w segmencie miesięczników poradnikowych (Burda ma tu lidera: „Dobre Rady”, teraz będzie też miała drugi tytuł – „Claudię”), luksusowych i shoppingowych (ma tu dwa tytuły: „Elle” i „In Style”) oraz kulinarnych (do miesięcznika Burdy „Przyślij Przepis!” dołączy „Moje Gotowanie”wydawane przez G+J Polska).  Nowością w portfolio Burdy będą pisma naukowe i podróżnicze; w tym segmencie G+J Polska ma siedem tytułów, m.in.: „Focus”, „National Geographic”, „Sekrety Nauki”.  Nowy właściciel G+J Polska ogłosił, że nie zamierza dokonywać zmian w kierownictwie. Prezesem G+J Polska jest Magdalena Malicka. Większość tytułów Burdy i G+J zakończyła ub.r. spadkiem sprzedaży. Jak podaje portal press.pl, w branży pojawiły się spekulacje, że po połączeniu portfolio wydawnictw Burda może zdecydować o zamknięciu najmniej rentownych pism. Michał Helman, dyrektor wydawniczy Hubert Burda Media Polska, zaprzecza: „Nie zamkniemy żadnego z przejętych pism. Przeciwnie, będziemy je rozwijać. Zainwestujemy w serwisy internetowe. W Niemczech 55 proc. przychodów wydawnictwa pochodzi z online.” Maciej Hoffman, dyrektor generalny Izby Wydawców Prasy zauważa, że w wyniku połączenia powstaje wydawnictwo o sporym zasięgu, co jest atutem w pozyskiwaniu reklamodawców. Po przejęciu G+J stanie się również poważniejszym partnerem dla kolporterów i drukarń. Opracowano na podstawie press.pl