Ploter Arizona drukuje scenografię na London Fashion Week
20 wrz 2013 11:17

Henry Holland, uznany projektant mody, podczas jednego ze swoich pokazów wykorzystał możliwości, jakie oferuje płaski ploter Océ Arizona UV. Stworzona przy jego użyciu grafika wraz z ogromnym lustrem ustawionym pod odpowiednim kątem została użyta do zbudowania wybiegu na London Fashion Week. Dzięki zastosowanemu rozwiązaniu udało się stworzyć wrażenie, że modelki biorące udział w pokazie chodzą w chmurach. Wybieg powstał na terenie wielopoziomowego parkingu przy Brewer Street w Londynie. Celem Hollanda było przeniesie widzów w specyficzny miejski, surowy klimat zaraz przed tym, jak olśni ich najnowsza kolekcja ubrań. Wszystko wskazuje na to, że jest to pierwszy tak innowacyjny projekt, w którym na potrzeby pokazu i do stworzenia wybiegu połączono druk wielkoformatowy z odpowiednio ustawionymi lustrami. Holland powiedział: „Dzięki temu projektowi otworzyłem się na nowe możliwości, jakie daje druk wielkoformatowy. To niezwykle ekscytujące doświadczenie przekonało mnie, że dzięki urządzeniu takiemu jak Arizona jesteśmy w stanie zbudować efektowne i działające na wyobraźnię instalacje, a nawet zaaranżować całe przestrzenie”. Aby wcielić swoją koncepcję w życie, Holland współpracował z firmą Canon oraz londyńską drukarnią wielkoformatową Displayways. Projektant wyjaśnił: „Spotkałem się z pracownikami Canon i Displayways, aby dokładnie omówić koncepcję pokazu. Obie firmy przedstawiły mi różne możliwości, w tym m.in. urządzenie Arizona oraz materiały, na których będziemy pracować. Naszym celem było stworzenie niepowtarzalnej aury wokół spacerujących modelek”. Firma Displayways była odpowiedzialna za stworzenie grafik wielkoformatowych do kilku innych dużych wystaw i pokazów. Keith Birch, account director w Displayways, stwierdził: „Drukarka Arizona XT jest idealnym rozwiązaniem przy takich projektach, jak ten Henry’ego. Technologia druku jest bardzo szczegółowa, zapewnia doskonałe nasycenie kolorów oraz ich żywotność. Istotna dla tego przedsięwzięcia jest również wydajność, ponieważ do wydruku samego wybiegu potrzebne było około 180 m2 winylu”. Duncan Smith, dyrektor ds. produktów wielkoformatowych w Canon UK, dodał: „Zastosowanie takiego urządzenia jak Arizona podczas pokazu na London Fashion Week to fantastyczny przykład na to, że dla kreatywnych osób nie ma granic .(...)”. Holland dodał: „To mój pierwszy, ale na pewno nie ostatni raz, gdy pracuję z drukowanym wybiegiem. Jakość wydruku była dokładnie taka, jakiej oczekiwałem – wybitna. To samo dotyczy kolorów. Cała grafika produkowana na urządzeniu Arizona była istotnym elementem na drodze do osiągnięcia spektakularnego efektu końcowego, na którym nam zależało”. Efekt końcowy projektu można zobaczyć na filmie z pokazu: http://www.houseofholland.co.uk/pages/ss14-homegirls-video Opracowano na podstawie informacji firmy Canon