„Wiele wersji Ciebie”, czyli spotkanie z „atramentologiem” HP
25 wrz 2013 11:13

Podczas spotkania, które odbyło się 24 września w restauracji Skwer w Warszawie, Thom Brown zwany żartobliwie „atramentologiem” HP zachęcał uczestników do tworzenia kreatywnych projektów i fotografii, które pomogą każdemu ożywić wspomnienia, wyrazić swoją osobowość i niepowtarzalny styl. Thom Brown zaprezentował, jak za pomocą technologii druku najwyższej jakości, oryginalnych atramentów i papieru stworzyć indywidualny, wyjątkowy projekt, przedstawiający „wiele wersji samego siebie”. Wykorzystując swoje „interaktywne laboratorium atramentu” Thom zademonstrował osiągnięcia naukowe i innowacje HP będące podstawą – jak stwierdził - najlepszego w branży atramentu (w ciągu minionych 20 lat HP stworzył ponad 100 typów atramentów). Przedstawił również praktyczne porady dotyczące zmniejszenia kosztów druku bez rezygnacji z jakości. Thom Brown przeprowadził doświadczenia laboratoryjne, które umożliwiły porównanie wydruków wykonanych za pomocą oryginalnych wkładów atramentowych HP oraz wkładów regenerowanych lub ponownie napełnionych. Testy te wykazały, że zdjęcia wydrukowane za pomocą atramentu HP na papierze HP mają żywe, wyraziste kolory, podczas gdy wkłady regenerowane lub ponownie napełnione, choć tańsze, często dają znacznie gorsze rezultaty. Oryginalne atramenty i papier fotograficzny HP są zwykle ponad 50 razy trwalsze od ponownie napełnionych wkładów nawet najlepszych marek. Badania przeprowadzone przez firmę BuyersLab wykazały, że oryginalne wkłady atramentowe HP są bardziej niezawodne i umożliwiają wydrukowanie większej liczby stron niż regenerowane i ponownie napełnione zamienniki. Ponad 40 proc. przetestowanych wkładów ponownie napełnionych przestało działać podczas ich używania lub miało wady od samego początku. Badania wykazały również, że oryginalne wkłady atramentowe HP drukują średnio nawet o 50 proc. więcej stron niż przetestowane wkłady ponownie napełnione. Firma HP wprowadziła na rynek nowe drukarki atramentowe dla użytkowników domowych i małych firm pozwalające wydrukować dwa razy więcej stron za tę samą cenę. Nowe wkłady atramentowe HP Ink Advantage o dużej pojemności powstały z myślą o klientach, którzy dotychczas używali zamienników innych firm. Wkłady HP Ink Advantage pod względem jakości i niezawodności nie ustępują innym oryginalnym wkładom atramentowym HP. Dokumenty mają jakość wymaganą w archiwach, a fotografie – porównywalną z wykonanymi w zakładzie usługowym. Wszystkie nowe drukarki HP umożliwiają zdalne drukowanie za pomocą aplikacji HP ePrint. Użytkownik może drukować materiały z dowolnego urządzenia bezprzewodowego w trybie natychmiastowym. HP działa również na rzecz ochrony środowiska. Program HP Planet Partners umożliwia recykling w cyklu zamkniętym oryginalnych wkładów atramentowych HP i kaset z tonerem LaserJet. Dotychczas firma HP wyprodukowała ponad miliard oryginalnych wkładów atramentowych HP w cyklu zamkniętym, wykorzystując materiał z recyklingu plastikowych butelek i zużytych wkładów. Wkłady atramentowe HP zawierają nawet 70 proc. plastiku z recyklingu, a kasety z tonerem LaserJet – 25 proc. Szacuje się, że oryginalne wkłady HP wykonane z odzyskanego plastiku generują o 33 proc. mniejszą emisję gazów cieplarnianych niż te z pierwotnego plastiku. Na zakończenie spotkania Thom Brown powiedział: „Nasze praktyczne demonstracje i „zabawy w laboratorium” pokazały, dlaczego produkcja oryginalnego atramentu HP musi kosztować i nie warto iść na kompromisy, jeżeli chodzi o jakość. Opracowanie doskonałej formuły każdego nowego atramentu HP wymaga 3-5 lat i ponad 1000 receptur prototypowych. Z drugiej strony firmy regenerujące i napełniające zużyte wkłady często proponują tańsze atramenty kosztem jakości. Zakup każdego takiego wkładu wiąże się więc z ryzykiem. Wprowadzając innowacje w naszych atramentach, wykorzystujemy osiągnięcia nauki i technologii. Tworzymy nowe produkty dostosowane do zmieniających się potrzeb naszych klientów. W dzisiejszym świecie mediów społecznościowych wykonywanie i publikowanie fotografii jest bardzo istotne dla każdego, kto chce wyrazić swoje „ja”. Zaoferowanie klientom ekonomicznych sposobów na drukowanie wysokiej jakości fotografii i dokumentów osobistych, które można pokazać lub podarować przyjaciołom, ma dziś więc większe znaczenie niż kiedykolwiek”. Opracowano na podstawie informacji firmy HP