Stowarzyszenie Mopria Alliance na rzecz mobilnego druku
26 wrz 2013 14:54

Cztery globalne koncerny elektroniczne – Canon, HP, Samsung i Xerox – utworzyły stowarzyszenie Mopria Alliance. Stowarzyszenie ma na celu standaryzację rozwiązań do mobilnego druku. Producenci urządzeń drukujących i mobilnych, a także programiści będą tworzyć wspólne rozwiązania, które umożliwią użytkownikom drukowanie ze smartfonów i tabletów bez konieczności instalowania oddzielnego oprogramowania dla sprzętu każdej marki. Jest to wyjątkowa inicjatywa firm, które w wielu przypadkach na co dzień konkurują ze sobą na rynku, co pokazuje, jak ważna stała się telepraca w dzisiejszym środowisku biznesowym. „Globalne firmy elektroniczne stworzyły stowarzyszenie Mopria Alliance, którego głównym celem jest standaryzacja rozwiązań dla mobilnego druku. Producenci sprzętów i oprogramowania chcą proponować konsumentom m.in. jedną wersję oprogramowania do druku z urządzeń różnych marek. Dzięki temu użytkownicy nie będą musieli instalować oddzielnego software’u na każdym tablecie lub smartfonie, co spowalnia pracę. Zwiększenie ich pozytywnych doświadczeń, tzw. user experience, w tym zakresie jest bardzo istotne w dzisiejszym, bardzo dynamicznym środowisku pracy. Normą w wielu branżach są częste delegacje, praca u klienta oraz realizowanie zadań w wirtualnych, międzynarodowych zespołach, które wymaga zdalnej pracy. Użytkownicy chcą mieć dostęp do urządzeń drukujących będąc w delegacji czy pracując w domu. Potwierdzają to badania IDC, według których obecnie ponad 24 proc. użytkowników smartfonów i 32 proc. użytkowników tabletów chce mieć możliwość druku ze swoich urządzeń. Do 2015 r. ma to być ok. 50 proc. osób korzystających z tego typu sprzętów. Aby umożliwić im sprawne wykonywanie obowiązków w takich warunkach, producenci rozwiązań IT przygotują wspólne rozwiązania. Co więcej, programiści otrzymają od Mopria Alliance dostęp do zasobów typu open source, tak by mogli integrować aplikacje do mobilnego druku z pakietami innych rozwiązań, które tworzą. Pozwoli to przygotowywać bardziej komplementarne oferty dla klientów. Ze współpracy czołowych producentów sprzętu i oprogramowania skorzystają nie tylko firmy, ale i indywidualni użytkownicy, którzy chcą sprawniej wykonywać swoje zawodowe obowiązki” - komentuje Arkadiusz Chłopik, office marketing manager, Xerox Polska. Opracowano na podstawie informacji firmy Xerox