Nowy polski dystrybutor Toray
22 paź 2013 13:00

Grupa Toray wybrała Akon jako dystrybutora na rynku polskim. Ta nowa partnerska współpraca zapewni klientom drukującym w technologii waterless dostęp do profesjonalnego serwisu technicznego, doradztwo oraz wsparcie. Firma Akon założona w 1997 roku jest zlokalizowana w Warszawie i posiada oddziały we Wrocławiu oraz w Gdyni. “Cieszymy się, że zyskaliśmy w Polsce partnera dystrybucyjnego reprezentującego taką jakość, jak Akon” - powiedział Junichi Ishii, menedżer Działu Graficznego Toray International Europe GmbH. Zgodnie z umową firma Akon będzie prowadziła dystrybucję i zapewniała wsparcie w zakresie płyt waterless firmy Toray oraz kompatybilnych wyrobów chemicznych i urządzeń. To portfolio produktów, które jest przystosowane do produkcji szerokiego asortymentu wydruków, począwszy od opakowań, laminowanych kart plastikowych oraz etykiet, po druki zabezpieczone oraz druk na różnego rodzaju podłożach niewsiąkliwych. Konrad Fedyna, prezes firmy Akon, mówi: „Możliwość współpracy z Toray pozwoli zapewnić klientom drukującym waterless wsparcie techniczne na najwyższym poziomie. Będziemy również wspierać firmę Toray poprzez badanie i analizowanie potrzeb drukarń działających na polskim rynku.” Akon będzie także wspierał inicjatywy firmy Toray w zakresie komunikacji marketingowej związanej z otwarciem nowego europejskiego zakładu produkcji form drukowych zlokalizowanego w Prostejov, w Czechach. Zakład będzie wytwarzał wszystkie typy form CtP przeznaczone na rynki europejskie, amerykańskie i środkowowschodnie, łącznie z bardzo wytrzymałymi formami MX10 do drukowania gazet oraz insertów reklamowych. Produkcja w nowym zakładzie rozpocznie się w listopadzie 2013, na kilka miesięcy przed pierwotnie planowanym terminem. Produkty z nowej fabryki zaspokoją zapotrzebowanie na płyty waterless na rynku europejskim. Junichi Ishii dodaje: „To bardzo ekscytujący czas dla Toray. Akon jest naszym kluczowym partnerem, który pomoże zwiększyć na rynku polskim wiedzę o technologii druku bezwodnego i rozszerzyć naszą obecność na tym rynku.” Opracowano na podstawie informacji firmy Toray