Docufield partnerem 3. Forum Druku Transakcyjnego i Korespondencji Masowej
13 gru 2013 16:14

3. Forum Druku Transakcyjnego i Korespondencji Masowej przyciągnęło do łódzkiego hotelu Hilton niemal 150 osób reprezentujących m.in. firmy świadczące usługi outsourcingu i direct mailingu, firmy i instytucje z różnych branż (bankowej, telekomunikacyjnej, ubezpieczeniowej, informatycznej, medialnej itd.), drukarnie oraz dostawców rozwiązań technologicznych – od oprogramowania, poprzez sprzęt drukujący na systemach peryferyjnych skończywszy. W tym roku formuła spotkania, którego inicjatorem i głównym organizatorem jest Centrum Komputerowe ZETO, została po raz kolejny nieco zmieniona. Wzięli w nim bowiem udział – jako partnerzy – także inni dostawcy usług outsourcingu, druku transakcyjnego i wysyłki masowej. W gronie partnerów technologicznych znalazła się firma Docufield, która wykorzystała Forum do prezentacji oferowanych przez siebie narzędzi, pozwalających na nieszablonowe wykorzystanie powierzchni zwykłej koperty. Krzysztof Zabielski, dyrektor handlowy Docufield, przedstawił w swoim wystąpieniu nie tylko aspekty rynkowe personalizacji na żądanie, ale też względy technologiczne, pozwalające na zakończone sukcesem jej wdrożenie. „Na właściwą aplikację nowoczesnego przekazu marketingowego na kopertach składają się trzy elementy: e-frankownica, adresarka oraz pełnokolorowy, personalizowany druk. Taki zestaw pozwala stworzyć produkt, który bardziej przypomina ulotkę reklamową niż zwykłą, białą kopertę, zazwyczaj zawierająca tylko adresy nadawcy i odbiorcy oraz znaczek pocztowy. Wprowadzenie usługi e-frankowania pozwoliło na stworzenie rozwiązania, które można określić mianem pocztowego TransPromo” – mówił dyrektor handlowy Docufield. Jeden z proponowanych elementów to e-frankownica, która umożliwiła powstanie nowego kanału obsługi klientów biznesowych Poczty Polskiej. Jest to cyfrowy terminal, usprawniający nadawanie przesyłek, czyniący ze zwykłego listu list monitorowany poprzez nadanie unikalnego kodu 2D Data Matrix i numeru. Docufield oferuje e-frankownice firmy Neopost, bazujące na technologii inkjetowej HP, oferujące rozdzielczość 600 dpi i zgodne z nową normą Poczty Polskiej, tj. drukujące nowy znak opłaty pocztowej w kolorach czerwonym lub czarnym. „Co więcej, e-frankowanie to nie tylko wprowadzanie nowoczesnego znaku opłaty pocztowej, ale także: logotypów, haseł reklamowych i okolicznościowych, tekstu czy grafiki” – podkreślał Krzysztof Zabielski. Drugi ważny element pozwalający na stworzenie koperty typu TransPromo to adresarka z ruchomą bądź stałą głowicą, umożliwiająca wysokiej jakości, pełnokolorowy i personalizowany druk różnego rodzaju treści. „Mogą one mieć charakter reklamowy, promocyjny, informacyjny – w zależności od potrzeb samego przekazu” – kontynuował Krzysztof Zabielski. Jako przykład podał wprowadzoną do oferty Docufield na początku tego roku i z powodzeniem wdrażaną także w polskich przedsiębiorstwach adresarko-drukarkę Neopost AS-970C. Umożliwia ona zadrukowywanie do 7,5 tys. kopert typu DL/h. Maksymalna rozdzielczość druku to 1600 x 1600 dpi, pozwalająca na właściwe odwzorowanie nawet małych elementów graficznych i tekstu. Na zakończenie Krzysztof Zabielski wspomniał o systemie drukującym PrintModule firmy Kern AG. Umożliwia on pełną integrację z kopertownicami Kern, personalizację „w locie” na podstawie odczytu kodów w okienku koperty oraz automatyczną adaptację transportu do kopert różnej grubości. System zadrukowuje koperty w formatach C6/C5-B5 z wydajnością 22 tys. kopert/h i rozdzielczością 600 x 600 dpi. Opracowano na podstawie informacji firmy Docufield