PRO IML w Bukowinie Tatrzańskiej
7 sty 2014 11:02

Etykiety In Mould Labeling, pomimo dość długiej obecności na polskim rynku, nadal pozostają produktem „świeżym”, atrakcyjnym i zarazem stale rozwijanym. Kierunki owego rozwoju najłatwiej dostrzec na spotkaniach przedstawicieli środowiska IML. Najbliższą tego typu okazją będzie organizowana przez drukarnię Chesapeake Białystok konferencja pt. „PRO IML – Innowacyjne Opakowanie: od projektu do wykonania”, która odbędzie się w dniach 13-15.01.2014 r. w Bukowinie Tatrzańskiej. Szczególne właściwości etykiet IML, czyli nienasiąkliwość, odporność na niskie temperatury, zabrudzenia, tłuszcze i inne czynniki zewnętrzne od lat znają i doceniają producenci z branży spożywczej czy chemicznej. W ostatnim czasie po tego typu produkty, z uwagi chociażby na możliwość zapewnienia nie tylko wysokiej jakości, ale i bezpieczeństwa wynikającego ze stosowania farb o niskiej migracji, sięgają również przedstawiciele innych branż. Właśnie m.in. o tym, jak sprostać owym dynamicznie zmieniającym się oczekiwaniom płynącym z rynku będą dyskutować uczestnicy organizowanej przez Chesapeake styczniowej konferencji. W jej programie nie zabraknie zatem prelekcji dotyczących najnowszych trendów, materiałów i technologii, uzupełnionych o praktyczne doświadczenia branży. Te ostatnie zaprezentują przedstawiciele producentów opakowań z tworzyw sztucznych: prezesi, dyrektorzy czy pracownicy działu produkcji. Wśród nich znajdą się również reprezentanci drukarni Chesapeake Białystok. Ewa Świerzbińska zapozna gości imprezy ze standardami, jakie są do osiągnięcia w Colormanagement dla Low Migration, zaś Magdalena Michalska w swoim wystąpieniu podejmie temat: efekty WOW w opakowaniach. Oprócz tego w konferencji wezmą także udział firmy z otoczenia sektora IML: dostawcy farb (Huber Polska) i folii (Taghleef Industries Kft) czy robotów (KM-SYSTEM). Przedstawią oni różnego rodzaju urządzenia, technologie i rozwiązania techniczne niezbędne do produkcji opakowań. Dodatkowo regulacje prawne w zakresie bezpieczeństwa opakowań przeznaczonych dla żywności zaprezentuje Marzena Pawlicka z Zakładu Bezpieczeństwa Żywności Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego - Państwowego Zakładu Higieny. Co naturalne, prelekcje dostawców i producentów zostaną wzbogacone o liczne imprezy towarzyszące. Magazyny „Poligrafika” i „Opakowanie” są patronami medialnymi konferencji. Opracowano na podstawie informacji firmy Chesapeake Białystok