Perspektywy i trendy w IML
22 sty 2014 13:14

W dniach 13-15 stycznia br. w Bukowinie Tatrzańskiej odbyła się konferencja „Pro IML'14 Innowacyjne Opakowanie: od projektu do wykonania”, zorganizowana przez zakład poligraficzny Chesapeake Białystok. W spotkaniu wzięło udział kilkudziesięciu przedstawicieli firm działających w tym sektorze - dostawców technologii, maszyn i producentów. Bezpośrednią okazją do tego był wyjątkowy jubileusz – dokładnie 15 lat temu Chesapeake Białystok, jako pierwszy w Polsce i jeden z pierwszych zakładów w Europie Środkowo-Wschodniej, wprowadził technologię produkcji etykiet In Mould Labeling na rynek. „Ponad 15 lat temu, jako jedna z pierwszych drukarń w Europie Środkowo-Wschodniej, rozpoczęliśmy produkcję etykiet IML. Zdobywane niejako „po drodze” doświadczenia z zakresu druku w technologii UV, w tym szczególnie z użyciem farb o obniżonej migracji, pozwoliły nam przy tym zagwarantować bezpieczeństwo wyrobów spożywczych” – przypomniał Andrzej Sosna, dyrektor generalny Chesapeake Białystok. Przedstawiciel firmy zaznaczył, że grono klientów firmy z Europy Zachodniej, którzy rozumieją istniejące obostrzenia technologiczne, systematycznie rośnie, dlatego spółka stara się wykorzystać tę dynamikę do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa, rozwijając przy tym produkt, jakim są etykiety In Mould Labeling. Konferencja była okazją do spotkania przedstawicieli branży, wymiany doświadczeń i wiedzy. Nie zabrakło inspirujących wystąpień oraz merytorycznych dyskusji. Z uczestnikami konferencji spotkali się m.in.: Marzena Pawlicka z Zakładu Bezpieczeństwa Żywności, Mariusz Chmielewski z KM-System, Lucija Kraljia z Taghleef Industries Kft i Robert Kuczera reprezentujący firmę Huber. Przedstawicielki Chesapeake Białystok: Magdalena Michalska i Ewa Świerzbińska wypowiadały się nt. bezpieczeństwa produkcji oraz tzw. efektu WOW w projektowaniu opakowań i etykiet. Oprócz wysłuchania prelekcji uczestnicy wydarzenia zyskali okazję do tego, aby zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami w tym zakresie, urządzeniami i technologiami wykorzystywanymi w produkcji etykiet In Mould Labeling. „Poligrafika” była jednym z parnerów medialnych konferencji. Opracowano na podstawie informacji firmy Chesapeake Białystok