3. Sezon Kolekcji TEN
18 lut 2014 12:09

Fotolia rozpoczyna 3. Sezon Kolekcji TEN, który będzie promować innowacyjność, edukację i ekspresję artystyczną na całym świecie. Dziesięciu artystów nadchodzącego sezonu zostanie podzielonych na 5 artystycznych par: światowej sławy fotografa i równie znanego artystę cyfrowego. Sukces międzynarodowej kampanii TEN, która po dwóch udanych sezonach, w 2013 r. odnotowała ponad 1 000 000 unikalnych użytkowników na całym świecie sprawił, że w kolejnej odsłonie, po raz pierwszy, zobaczymy artystów cyfrowych i fotografów. Wspólnie stworzą oni niepowtarzalny, artystyczny projekt, który eksploruje ich wizję przyszłości i zostanie udostępniony za darmo, dzieląc się techniką i plikami źródłowymi tak, aby każdy mógł się od nich uczyć. Kampania TEN promuje sztukę cyfrową na scenie międzynarodowej, służy dzieleniu się twórczymi technikami profesjonalistów z każdym, kto chce się uczyć. Jest to główny motor kampanii. Pierwszy i drugi sezon koncentrowały się wyłącznie na artystach cyfrowych, ale w nadchodzącej edycji kampania ma na celu oddanie hołdu społeczności artystycznej, uznając zasadniczą rolę fotografa, jako fundament procesu projektowania graficznego. W ciągu 10 miesięcy, trzeci sezon przyniesie ze sobą dwóch nowych artystów co drugi miesiąc – pięciu fotografów o międzynarodowej renomie i pięciu światowej klasy artystów grafików – którzy stworzą projekt z dziedziny digital art, przedstawiający ich wizję przyszłości. Artyści ci, nie znając się nawzajem, ani też nie pracując ze sobą wcześniej, spotkają się, aby dzielić artystyczny know-how, który początkowo przyniósł im międzynarodowy rozgłos. Wspólnie stworzą projekt, którym podzielą się z międzynarodową społecznością TEN. W marcu, maju, lipcu, wrześniu i listopadzie artyści udostępnią kompletny plik .PSD ze wszystkimi warstwami, filtrami, miarami i ustawieniami aparatu, jak również zdjęciami z serwisu Fotolia. Będą one dostępne do pobrania za darmo przez 24 godziny 10. dnia danego miesiąca na stronie www.tenbyfotolia.com. Dodatkowo, za darmo udostępniane będą również 3 zdjęcia wykonane podczas sesji, w późniejszym terminie będzie je można także zakupić w banku zdjęć Fotolia. W celu lepszego zrozumienia twórczych etapów pracy, każdemu projektowi towarzyszyć będzie wideo making-of, gdzie pokazani będą artyści, ich sposób myślenia i metody pracy, od opracowania koncepcji, przez sesję zdjęciową, a następnie edycję zdjęć i etapy projektowania. Po zakończeniu kampanii, za pośrednictwem Facebooka i www.tenbyfotolia.com zostanie ogłoszony międzynarodowy konkurs dla fotografów i projektantów na całym świecie. Profesjonaliści i amatorzy będą mieć możliwość wyzwania oryginalnych artystów, zgłaszając swoje interpretacje ich projektów. W przypadku fotografów zadanie będzie polegać na jak najlepszej reprodukcji najlepszego zdjęcia wykorzystanego podczas kręcenia wideo making-of. Zwycięzcy otrzymają wiele cennych nagród. Opracowano na podstawie informacji firmy Fotolia