Brother podsumowuje rok na polskim rynku
25 mar 2014 12:04

Firma Brother Polska podsumowała swoje działania na polskim rynku w 2013 roku. Brother odnotował wzrosty sprzedaży we wszystkich kategoriach produktowych i przesunął się na wyższe pozycje rynkowe. Firma odnotowała w 2013 r., w porównaniu z rokiem 2012, wzrost sprzedaży wielofunkcyjnych monochromatycznych urządzeń laserowych o 34 proc. i zajmuje 3. pozycję w rankingu ze zwiększonym udziałem na poziomie 17,5 proc. Wysoki wzrost firma osiągnęła również w sektorze laserowych kolorowych urządzeń wielofunkcyjnych. W porównaniu z 2012 r. Brother przesunął się z 6. na 4. pozycję, odnotowując 40-proc. wzrost sprzedaży. Producent osiągnął również wzrost sprzedaży swoich monochromatycznych drukarek laserowych – wyniósł on aż 56 proc. Obecnie Brother posiada 10 proc. rynku tych urządzeń, co stanowi wzrost o 4,3 proc. względem 2012 roku i daje 3. pozycję. W przypadku wielofunkcyjnych urządzeń atramentowych Brother zajmuje obecnie 3. pozycję, z udziałem na poziomie 19,8 proc. Dane rynkowe zostały przygotowane przez firmę Infosource. Wzrosty sprzedaży i udziału rynkowego Brother odnotował także w sektorze skanerów. W 2013 r., w porównaniu z rokiem poprzednim, sprzedaż modeli mobilnych z tej grupy wzrosła o 130 proc. i z 3. pozycji firma przesunęła się na 1. W 2013 r. Brother zajął 6. pozycję pod względem sprzedaży modeli stacjonarnych. „Osiągnięte wyniki bardzo nas cieszą. Nasza rosnąca pozycja na polskim rynku zarówno w obszarze druku, jak i skanerów świadczy o tym, że strategia, jaką przyjęliśmy, sprawdziła się. Założyliśmy, że rynek oczekuje produktów wysokiej jakości – i okazało się, że mieliśmy rację. Nasza rosnąca pozycja na polskim rynku to wynik ciężkiej pracy całego zespołu Brother Polska. Zamierzamy kontynuować obrany kierunek i dalej umacniać swoją pozycję na polskim rynku” – powiedział Piotr Baca, country manager w firmie Brother Polska. Opracowano na podstawie informacji firmy Brother