drupa 2016: technologie przyszłości
19 maj 2014 14:36

Po strategicznej reorganizacji targów drupa 2016 ich organizatorzy zapowiedzieli wprowadzenie zasadniczo zmienionej nomenklatury i nowego kluczowego znacznika. Wraz z hasłem „Dotknij przyszłości” targi będą skoncentrowane na innowacyjnych możliwościach przemysłu i tworzeniu platformy dla przyszłościowych technologii. Lansowanie tych zmian miało miejsce podczas niedawnych targów interpack 2014, na których targi drupa 2016 miały swoje własne stoisko. Obecnie poligrafia przechodzi radykalne zmiany strukturalne i daleko idące procesy konsolidacyjne. Jednocześnie nowe technologie, takie jak druk funkcjonalny, drukowana elektronika i druk 3D, które znacznie zwiększyły swój udział w rynku, zapewniają duże możliwości rozwoju i potencjał wzrostu. To samo odnosi się do aplikacji i rozwiązań z obszaru druku cyfrowego, druku opakowań i etykiet, jak również segmentu produkcji przemysłowej. „To właśnie te obszary, na których skupia się reorganizacja strukturalna i działania repozycjonujące, są podkreślane jako przemysłowa siła innowacji – mówi Werner Matthias Dornscheidt, prezes i dyrektor generalny Messe Düsseldorf. – Razem z naszymi partnerami VDMA, firmami członkowskimi, wśród których znajdują się takie firmy jak Heidelberger Druckmaschinen, Koenig & Bauer, Kolbus, Leonhard Kurz, manroland web systems, Polar-Mohr, technotrans, Voith, Windmöller & Hölscher oraz globalnymi graczami takimi jak Bobst, Canon, EFI, Gallus, Hewlett-Packard, Ricoh i Xerox, opracowaliśmy koncepcję odnowionych targów drupa” – wyjaśniał Dornscheidt podczas konferencji prasowej, która miała miejsce w czasie targów interpack w Düsseldorfie. drupa 2016 wciąż będzie się opierała na działaniach w obszarze „Print & Crossmedia Solutions”. Wszystkie procesy techniczne związane z obszarami druku i crossmediów, cały zakres zastosowań i obszarów biznesowych zostaną zaprezentowane podczas targów drupa 2016. Rozwiązania technologiczne i aplikacje, jak również innowacyjne pomysły biznesowe lub przykłady najlepszych praktyk znajdą się tam w centrum uwagi. Oprócz strategicznej reorganizacji całkowitej zmianie uległ wizerunek korporacyjny targów drupa oraz kluczowy znacznik, który obecnie podkreśla siłę innowacji tego przemysłu. Istotne było zachowanie sprawdzonych elementów, takich jak pikselowe logo i kolor czerwony, przy nowym wizerunku podkreślającym cel zmienionych targów drupa. Profil usługowy targów drupa, a więc tzw. nomenklatura, został poprawiony i zaktualizowany. Teraz dzieli się on na 6 głównych kategorii (poprzednio było 7): 1. Prepress/Druk 2. Premedia/Wielokanałowość 3. Postpress/Przetwarzanie/Druk opakowań 4. Technologie przyszłości 5. Materiały 6. Wyposażenie/Serwis/Infrastruktura Firmy dostarczające produkty należące do powyższych kategorii już teraz mogą zarejestrować się na targi drupa 2016. Drukowane zaproszenia już zostały wysłane do międzynarodowych wystawców, zaś formularze w formie elektronicznej można znaleźć na stronie www.drupa.de. Termin rejestracji mija 31 października 2014 r. Na podstawie informacji organizatorów targów drupa opracował KS