Pierwszy polski nabywca plotera Mutoh ValueJet 1638X
2 cze 2014 10:55

Pierwszy egzemplarz plotera Mutoh ValueJet 1638X od początku maja już drukuje w Polsce. Warto zaznaczyć, że jest to druga maszyna serii ValueJet w kaliskiej firmie ATO. Obszar działalności nabywcy premierowego plotera Mutoh ValueJet 1638X (obecnie w Polsce pracuje już kilka egzemplarzy) jest dość szeroki. Mówi Dominika Morawska, kierownik działu sprzedaży ATO: „Firma ATO, jeden z większych dostawców reklamy podświetlanej w Polsce, rozszerza swoją działalność na rynki Europy Zachodniej, w tym kraje skandynawskie oraz kraje Europy Południowej (Francja, Belgia, Włochy, Hiszpania i Portugalia). Jeszcze kilka lat temu ATO obsługiwało rynek lokalny, dostarczając reklamę wizualną w formie banerów czy kasetonów podświetlanych, drukowanych dzięki jednej maszynie, której wydajność w pełni zaspokajała zapotrzebowanie rynku.” Maksymalna produktywność drukarki Mutoh ValueJet1638X to 94 m2/h (w rozdzielczości 360x360 dpi). Typowa prędkość produkcyjna (720x720 dpi) mieści się w zakresie od 29 do 36 m2/h. W trybie wysokiej jakości (720x1080 dpi) ploter drukuje nadal bardzo szybko, bo 20 m2/h. Dzięki takiej wydajności może zastąpić kilka urządzeń konkurencyjnych. Wpływ prędkości drukowania na czas realizacji zleceń objaśnia Dominika Morawska: „Zdecydowany rozwój na rynkach zagranicznych pociągnął za sobą nakłady inwestycyjne w postaci nowego wyposażenia maszynowego, w tym także plotera drukującego, który zapewnia możliwość realizacji napływających zamówień 3-krotnie szybciej w porównaniu z poprzednią maszyną. Mutoh ValueJet 1638X, bo o tej maszynie mowa, zapewnia też nasycenie barw, spełniające ogromne wymogi rynku branży reklamowej. Otrzymujemy bardzo dobre opinie klientów, dotyczące jakości zadruków otrzymanych przy użyciu nowej maszyny.” Wydajność 1638X warunkują 3 technologie, które wykorzystuje ten ploter: Mutoh Drop Master, Mutoh Intelligent Interweaving oraz Variable Dot. Warto zwrócić uwagę na najnowszą z nich, która pojawiła się na rynku dopiero w ploterach ValueJet serii X. „DropMaster to nowa technologia druku, która ma na celu automatyczną kompensację grubości medium. W momencie, gdy drukujemy na cienkim papierze, odległość od materiału do głowicy jest inna niż w przypadku druku na grubym bannerze, czego efektem może być rozrzut kropli tuszu, a co za tym idzie nieprecyzyjny druk. Technologia DropMaster eliminuje ten problem i potrzebę ręcznej kalibracji. W sposób automatyczny dostosowuje sposób wystrzeliwania poszczególnych kropli atramentu, aby trafiały w cel zarówno podczas druku jedno-, jak i dwukierunkowego niezależnie od materiału, rozdzielczości i prędkości!” - tłumaczy Paweł Stania z firmy Atrium Centrum Ploterowe, dystrybutora ploterów Mutoh w Polsce. Ciekawostką jest, że firma ATO w obu swoich ValueJetach korzysta z innowacyjnych atramentów Mutoh Nano-Resin UMS. Są to 4. generacji tusze do wielkoformatowych ploterów drukujących, które powstały na bazie żywic. Jednym z atutów tych atramentów jest bardzo szeroki zakres barw pokrywający 83 proc. palety Pantone C. Daje on możliwość uzyskania wielu barw wykorzystywanych w znakach firmowych przez światowe korporacje. Opracowano na podstawie informacji firmy Atrium