Leonhard Kurz wprowadza foliowanie Digital Metal
15 lip 2014 11:56

Firma Leonhard Kurz, producent folii dekoracyjnych i użytkowych wprowadza na rynek swój najnowszy produkt: system do nakładania powłok metalicznych w procesie druku cyfrowego o nazwie Digital Metal. Kurz dostarcza kompleksowe rozwiązanie, oferując maszynę do transferu folii DM Liner, oprogramowanie oraz folię Digital Metal, która została specjalnie dostosowana do procesu druku cyfrowego. Maszyna DM Liner gwarantuje foliowanie z prędkością od 5 do 30 m/min na papierze o gramaturze od 90 do 350 g/m² oraz formatach od 210 x 297 do 390 x 500 mm. Dostępna jest folia Digital Metal złota oraz srebrna, a także folia dyfrakcyjna z efektem kolorów tęczy lub hologramów o wzorach ciągłych. Oprogramowanie internetowe zawiera przegląd dostępnych folii. Zlecający usługę płaci za każde pojedyncze tłoczenie i rzeczywistą ilość wykorzystanej folii. Proces foliowania Digital Metal składa się z 3 etapów. Na początku wybrany wzór jest drukowany na podłożu papierowym przy użyciu suchego lub płynnego tonera. W kolejnym kroku maszyna DM Liner nanosi folię na poddrukowaną powierzchnię. Następnie folia Digital Metal może być zadrukowana w technice cyfrowej lub offsetowej w dowolny sposób, umożliwiając uzyskanie różnorodnych odcieni kolorów metalicznych. Technologia foliowania Digital Metal pozwala na wybiórczą metalizację dającą bardzo wysoki stopień połysku, który nie jest możliwy do osiągnięcia przy użyciu farb z pigmentem metalicznym. Oferuje ona tym samym możliwość tworzenia spersonalizowanych aplikacji metalicznych dla produktów drukowanych za rozsądną cenę. Aby zoptymalizować proces foliowania Digital Metal i idealnie dostosować wszystkie oferowane przez niego usługi do potrzeb rynku, firma Kurz ściśle współpracowała przy tym projekcie z wieloma partnerami. Duży wkład miał producent fotoalbumów i usług poligraficznych – firma CEWE, która od pewnego czasu wykorzystuje system Digital Metal w swoich zakładach w Mönchengladbach i z sukcesem zrealizowała już kilka projektów. Jednym z nich był projekt “Volume 39” dla magazynu CO-REACH na potrzeby targów marketingowych cross-media. Subskrybenci otrzymali spersonalizowane egzemplarze pisma z ich nazwiskami wykonanymi srebrną folią na okładce. Następny projekt wykorzystywał książkę Karen Cavallaro, Pauli Kopczynski, Moniki Gassmann i Violi Finkenrath poświęconą fryzjerstwu “Rock’n Hair”. Elementy folii Digital Metal podkreśliły urok fryzur z okresu lat 1940-1960, prezentując je w dekoracyjnej ramce. Na podstawie informacji firmy Kurz opracowała AP