Canon awansuje w rankingu Best Global Green Brands
24 lip 2014 09:23

Canon awansował na 26. miejsce w najnowszym rankingu firmy Interbrand - Best Global Green Brands. W 2013 r. firma zajmowała 30. pozycję. W raporcie wyróżniono efekty wdrożonych w 2012 r. procedur w zakresie zrównoważonego rozwoju, w tym prawie trzykrotną redukcję emisji CO2 w całym cyklu życia produktów w odniesieniu do przyjętych założeń. Od 1990 roku Canon zebrał w skali globalnej 310 tys. ton kaset z tonerem, konsekwentnie redukując emisję CO2 o ok. 450 tys. ton, co pozwoliło uniknąć zapotrzebowania na 201 tys. ton nowych zasobów. Doroczny raport Interbrand Best Global Green Brands jest oparty na badaniach konsumentów i pozwala wskazać różnicę między działaniami firmy na rzecz środowiska a percepcją tych aktywności przez użytkowników. W przypadku firmy Canon to postrzeganie znacząco się poprawiło, różnica zmniejszyła się z +6,56 w 2013 roku do +3,8 obecnie. Susan Stuart, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Canon w regionie Europy, Środkowego Wschodu i Afryce komentuje: „Zrównoważony rozwój jest dla firmy Canon jednym z kluczowych aspektów, głęboko osadzonych zarówno w naszej kulturze, jak i strategii rozwoju i prowadzenia biznesu. U podstaw naszego podejścia leży japońskie słowo Kyosei, które oznacza wspólne życie i pracę dla dobra ogółu. Pomagając ludziom uchwycić i dokumentować otaczający świat stajemy się częścią społeczności, w których działamy”. W zestawieniu Best Global Green Brands analizowano działania tylko tych firm, które zostały uwzględnione w raporcie Interbrand Best Global Brands. Aby znaleźć się na liście najlepszych 50 firm w zakresie ekologii, organizacje muszą nie tylko podejmować odpowiednie działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, ale także powinny być odpowiednio postrzegane przez konsumentów. Opracowano na podstawie informacji firmy Canon Europe

cript>