Drupa 2016 i Media Mundo ponownie razem
4 sie 2014 14:05

Organizator targów drupa poinformował o planach wznowienia długoterminowej współpracy z Media Mundo i będzie partnerem wspierającym piątego kongresu Media Mundo, który odbywać się będzie w Düsseldorfie 17 listopada (dyskusje przed obradami) oraz 18 listopada 2014 (przez cały dzień). W tym roku głównym tematem będzie „zrównoważony rozwój – ekologiczna motywacja w produkcji mediów”. W przeciwieństwie do poprzednich lat, kiedy motto skupiało się tylko na ekologii jako podstawie zrównoważonego rozwoju tegoroczny kongres zbada równie ważny aspekt, czyli ekonomię. Szczególnie zainteresowane obecną sytuacją ekonomiczną oraz potrzebą konsolidowania swojej pozycji na rynku przemysł drukarski oraz media poszukują praktycznych środków działania. Kongres jest wspierany przez WWF, FSC (partner NGO), Antalis, IGEPA oraz SCA. Werner M. Dornscheidt dyrektor generalny Messe Düsseldorf podkreśla oddanie drupy temu tematowi: „Kwestia ekologicznego druku oraz zrównoważonego rozwoju trakcie całego procesu produkcji będą jednym z najważniejszych punktów poruszanych przez drupa 2016. Aspekt ten stał się głównym problemem dla właścicieli marek na całym świecie, którzy spodziewają się, że media wizualne sprostają „zielonym” standardom. Jest to wyzwanie dla całego przemysłu drukarskiego w pełni świadomego wyznaczonej do przejścia drogi”. Z pierwszego raportu „drupa Global Trends Report” (luty 2014) wynika, że 48% wszystkich dostawców usług drukarskich korzysta z certyfikowanego papieru, aby sprostać wymaganiom klientów. Kolejne 37% używa ekologicznego systemu zarządzania odpadami, a 33% zadeklarowało użycie certyfikowanych systemów zarządzania środowiskowego. „Ekonomiczna produkcja jest ważnym czynnikiem motywującym zrównoważony ekologicznie rozwój gospodarki mediowej” - mówi Rüdiger Maaß dyrektor zarządzający związku producentów mediów. - Ekonomia jest podstawą konkurencyjności – kwestii, która staje się obecnie ważniejsza niż kiedykolwiek.” Piąty kongres Media Mundo będzie dotyczył takich tematów jak efektu procesu optymalizacji, wydajność energetyczna czy standaryzacja. Pokazany będzie przekrój różnych sposobów myślenia, przytoczone będą pomysły na zmiany oraz walkę z ich negatywnymi skutkami. Również eksperci z międzynarodowych stowarzyszeń naukowych zaangażują się w dyskusję na temat obecnej sytuacji i możliwych scenariuszy na przyszłość. Pionierzy zrównoważonej gospodarki produkcji mediów przedstawią praktyczne rozwiązania oraz opiszą problemy i wyzwania, z którymi musieli się zmierzyć Na kongresie wystąpią m. in.: Dr. Meike Gebhardt (Utopia AG) - „Jak bardzo zrównoważonego rozwoju potrzebują konsumenci?” Uwe Lübbermann (Premium Cola) – „Marketing z potencjałem na przyszłość” Peter Jeschke (GC Graphic Consult GmbH) - „Zrównoważony rozwój w przemyśle drukarskim”: Alexander Rossner (zukunftswerk eG) - „Poznanie zrównoważonego rozwoju (strategiczne zadania, praktyczne porady i argument „zysku”)” Michael Müller(IPM) - „Marnowanie zasobów doprowadzi do ruiny ekonomicznej” (Dziesięć najbardziej efektownych obszarów działania dla dostarczycieli oraz nabywców usług drukarskich) Więcej informacji o kongresie: http://www.mediamundo.biz/kongress/kongress2014.

cript>