Heidelberg restrukturyzuje dział postpress
11 sie 2014 15:33

Jak już wcześniej zapowiedziano Heidelberg reorganizuje swoje portfolio w dziale postpress – maszyn introligatorskich. Biorąc pod uwagę obecną sytuację na rynku produkcja w zakładach niemieckich Heidelberga nie jest już konkurencyjna. Dlatego też wszelkie działania w tym zakresie, poza produkcją złamywarek w Ludwigsburgu, zostaną zaprzestane. Maszyny introligatorskie do produkcji opakowań będą w przyszłości rozwijane i wytwarzane przez firmę Masterwork Machinery z Chin pod marką firmy Heidelberg, która odpowiedzialna będzie za sprzedaż i usługi serwisowe. W obszarze maszyn introligatorskich dla drukarń akcydensowych Heidelberg będzie jedynie kontynuował sprzedaż złamywarek oraz krajarek. Szwajcarska firma Müller Martini przejmie działalność serwisową zainstalowanego sprzętu z serii maszyn, które nie będą już kontynuowane: linii do oprawy klejonej Eurobind oraz linii zbierająco-szyjących do oprawy zeszytowej Stitchmaster wytwarzanych w Lipsku. “Mamy możliwość współpracować nad reorganizacją naszego portfolio z dwoma renomowanymi dostawcami - mówi Stephan Plenz, członek zarządu Heidelberg, odpowiedzialny za dział Heidelberg Equipment - Pomogą nam oni dostarczyć klientom konkurencyjne produkty, które zapewnią ciągłość naszych usług.” Skutkami ograniczenia mocy produkcyjnych będzie zawieszenie produkcji w Lipsku oraz zmniejszenie liczby pracowników w Ludwigsburgu. W skali świata będzie to dotyczyć około 650 pracowników. Ważnym krokiem w optymalizacji portfolio jest cel osiągnięcia wzrostu wskaźnika EBITDA do poziomu co najmniej 8 proc. w latach 2015/2016. Na swojej corocznej konferencji prasowej Heidelberg oznajmił, iż kolejną częścią optymalizacji portfolio jest podjęcie pracy nad rozwojem nowych modeli biznesowych dla produktów z niską marżą. “Konkurencyjność linii maszyn introligatorskich w Heidelbergu została ograniczona, zatem powyższe działania są przeprowadzane na zupełnie nowych zasadach - komentuje Gerold Linzbach, prezes zarządu firmy Heidelberg - Reorganizacja tych obszarów jest dla nas istotnym krokiem w celu poprawy sytuacji ekonomicznej firmy oraz zbliżaniu się do naszego punktu docelowego, wskaźnika EBITDA o wartości co najmniej 8 procent.” Opracowano na podstawie informacji firmy Heidelberg