Komori stawia na rynki azjatyckie
30 Sep 2014 10:19
Japoński producent kupił udziały firmy KMLink, swojego dystrybutora w Singapurze, i stworzył filię Komori Azja Południowa.
Grupa Komori wyszła z prostego założenia. W krajach zaawansowanych ekonomicznie dojrzałe rynki i ekspansja mediów cyfrowych ograniczają potencjał wzrostu. Natomiast na rynkach takich krajów jak Chiny, Indie i kraje należące do Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej (ASEAN) w związku ze wzrostem liczby ludności i rosnącą konsumpcją rośnie też popyt na druk.
W końcu marca br. eksport Komori stanowił 62 proc. sprzedaży, co pokazuje, jak wyjaśnia producent, że sprzedaż jest ukierunkowana głównie na rynki krajów zamorskich. Te rynki azjatyckie stanowią więc wysoki priorytet dla japońskiej grupy. Warto przypomnieć, że w ub.r. Komori otworzyła zakład produkcyjny w Chinach.
Firma KMLink, będąca dystrybutorem japońskiego producenta w Singapurze od roku 2009, wypracowała sobie solidną pozycję na rynku poligraficznym oferując kompletne rozwiązania swoim klientom, a więc nie tylko maszyny drukujące, ale także inne produkty jak np. materiały.
Przejęcie KMLink ma na celu zwiększenie sprzedaży maszyn w Azji Południowej, a także wzmocnienie sieci dystrybutorów w krajach sąsiadujących z Singapurem. Nowa filia ma również funkcjonować jako platforma promocji systemów druku cyfrowego – rozwiązań, którym Komori poświęca wiele uwagi.
Na podstawie graphiline.com opracowała IZ