Agfa Graphics na targach World Publishing Expo 2014
27 paź 2014 12:55

Agfa Graphics tradycyjnie także w tym roku miała stoisko na targach World Publishing Expo 2014 w Amsterdamie. Firma promowała na nich swoje szerokie portfolio produktów dedykowanych rynkowi wydawniczemu. W jego skład wchodzą rozwiązania produkcyjne (workflow, płyty, naświetlarki CtP), jak też aplikacje do publikowania mobilnego, które mogą być użytkowane na dowolnym urządzeniu przenośnym. Ze szczegółami oferty Agfa Graphics przygotowanej z myślą o World Publishing Expo dziennikarze branżowi mieli okazję zapoznać się podczas zorganizowanej w drugim dniu targów konferencji prasowej. Obecnie strategia firmy dla rynku wydawniczego opiera się na dwóch segmentach: rozwiązaniach z zakresu publikowania mobilnego oraz rozwiązaniach produkcyjnych o typowo poligraficznych korzeniach. O podłożu działań podejmowanych przez firmę mówiła podczas konferencji Reinhilde Alaert, kierująca działem rozwiązań gazetowych Agfa Graphics, prezentując szereg danych rynkowych obrazujących zachodzące na nim zmiany i sygnalizujących dalsze przekształcenia. Następnie przedstawiła ofertę Agfa Graphics, która ma być odpowiedzią firmy na powyższe wyzwania. „Naszą strategię określiliśmy mianem M&P, gdzie M oznacza skrót od aplikacji mobilnych, zaś P – od systemów produkcyjnych. Targi World Publishing Expo to znakomite miejsce, by pokazać nasze najnowsze osiągnięcia technologiczne skierowane do odbiorców z obu tych segmentów” - powiedziała Alaert. Pierwszym z nowych rozwiązań produkcyjnych, jakie Agfa Graphics oficjalnie wprowadziła do oferty podczas World Publishing Expo 2014, była wysokowydajna naświetlarka Advantage N TR HS, umożliwiająca produkcję do 350 form drukowych na godzinę. Wyposażona w nowy silnik naświetlający, bazuje na sprawdzonej technologii fotopolimerowej pozwalając na stosowanie zarówno płyt konwencjonalnych N94-V, jak i bezchemicznych N94-VCF. Z tych drugich korzysta już 70 proc. użytkowników gazetowych rozwiązań CtP marki Agfa Graphics. Właśnie z myślą o wysokowydajnej, proekologicznej produkcji form drukowych Agfa Graphics stworzyła Attiro – przełomowe jej zdaniem rozwiązanie, pozwalające na obróbkę płyt bezchemicznych. Jest to wzbogacona, „kaskadowa” wersja urządzenia czyszcząco-gumującego (COU), wyposażona w trzy osobne stacje (dozujące specjalny roztwór) oraz moduł suszący. Po wstępnym wygrzaniu płyty z jej powierzchni – sukcesywnie w każdej stacji – usuwane są elementy niedrukujące. Następnie nanoszony jest na nią specjalny roztwór gumujący, a forma jest gotowa do założenia na maszynę. Agfa Graphics od lat dostarcza na rynek także zaawansowane rozwiązania software’owe, pozwalające na sterowanie produkcją gazetową w dziale prepress. Tu jej flagowym okrętem pozostaje Arkitex Production, którego najnowszą wersję omówił Andy Grant – szef działu oprogramowania. Podkreślił przy tym, że w ub.r. system Arkitex obchodził 10. rocznicę wprowadzenia na rynek. Zainteresowani mogli wziąć udział w dedykowanych prezentacjach Arkitex Production, odbywających się na stoisku Agfa Graphics przez cały okres trwania targów. Jednym z elementów środowiska Arkitex od kilku lat jest Arkitex Eversify – bazujące na technologii cloud computing rozwiązanie, pozwalające na tworzenie publikacji z myślą o różnych urządzeniach, przede wszystkim przenośnych takich jak laptopy, tablety czy smartfony. W wersji 4.0, która zadebiutowała na World Publishing Expo 2014, wprowadzone zostały kolejne udoskonalenia i innowacje. „Jedną z najważniejszych jest usprawniona funkcja wirtualnego kiosku – mówił Andy Grant. – Pozwala ona wydawcom na promowanie dodatkowych produktów w ramach jednej ekspozycji, zapewnia czytelnikom dostęp do treści w standardowej formie interaktywnej oraz wzbogaconej typu EDC (Enriched Digital Content), jest też kompatybilna z różnymi projektami i konfiguracjami kiosków, tworzonymi przez wydawców”. O praktycznych zaletach zastosowania Arkitex Eversify mówił podczas kończącej konferencję prasową prezentacji Christoph Pepper – redaktor naczelny niemieckiego dziennika „Mindener Tageblatt”. Tytuł ten od dłuższego czasu ukazuje się w kilku wersjach: drukowanej, elektronicznej (WWW) oraz mobilnej. Opracowano na podstawie informacji firmy Agfa Graphics