Polish Digital Signage Association na targach Retail Show
5 gru 2014 13:40

Podczas tegorocznych targów Retail Show, które miały miejsce 19 i 20 listopada br. w Warszawie, firmy zaangażowane w rozwój rodzimego rynku Digital Signage po raz pierwszy wystąpiły wspólnie pod jednym szyldem - stowarzyszenia Polish Digital Signage Association. Dzięki połączonym siłom 7 różnych podmiotów, działających w obszarze cyfrowej komunikacji i reklamy, powstało ponad 100-metrowe stoisko prezentujące najciekawsze rozwiązania Digital Signage dla handlu. Podczas targów zobaczyć można było m.in.: multimedialną witrynę sklepową z inteligentnie dostosowanym do odbiorcy kontentem (rozwiązanie oparte na 80-calowym monitorze NEC V801 umożliwiającym wyświetlenie sylwetki ludzkiej naturalnych rozmiarów). NEC Display Solutions zaprezentował również cyfrowy plakat i instalacje monitorów typu back-to-back oraz najnowszy player DS NEC, oparty na systemie Android. Firma SQM przedstawiła interaktywny system multimedialny UPSELLO, który podążając za procesem zakupowym w praktyczny sposób wpływa na zwiększenie koszyka zakupowego. Dzięki rozwiązaniom Digital Technologies na stoisku prezentowana była wirtualna przymierzalnia z kinetycznie sterowanym kontentem, wyświetlanym na 55-calowym monitorze NEC P553. Możliwy był także pomiar liczby osób odwiedzających stoisko. Stworzono również wizualizację systemów DS w klubie fitness (tu firma Benefit Multimedia przedstawiła autorski program BTV). Firma Accuratus prezentowała na monitorze NEC P703 funkcjonalności nowego playera wykorzystywanego w instalacjach DS: show, slideshow, streaming, możliwość integracji systemu DS z social media i kontent sterowany kinetycznie. Natomiast producent systemów montażu Edbak wyposażył stoisko w profesjonalne uchwyty ścienne, sufitowe oraz POS do montażu ekranów i ścian wideo. Internet Media Services SA wzbogacił stoisko o zapach, stosując najnowsze rozwiązania aromamarketingu. Na stoisku nie zabrakło też miejsca do spotkań i rozmów, jakim stała się „kawiarenka PDSA”, w której cyfrowy kontent wyświetlał najnowszy instalacyjny projektor laserowy NEC PX602UL. Do recepcji stoiska przyciągał cyfrowy kontent prezentowany na ścianach wideo NEC z monitorów 46-calowych w konfiguracji 2x1 oraz 55-calowych w konfiguracji 2x2, a także na 29-calowym monitorze NEC o ultrapanoramicznym formacie ekranu (EA294WMi). „Po raz pierwszy poszczególni członkowie PDSA zdecydowali się na uczestnictwo w targach pod wspólną marką stowarzyszenia, do którego należymy, prezentując swoje rozwiązania na jednym, imponującym stoisku. Na gorąco można stwierdzić, iż była to trafiona decyzja, otwarte stoisko o powierzchni ponad 100 m było jednym z najbardziej atrakcyjnych na targach i wzbudzało duże zainteresowanie wśród odwiedzających. Dodatkowo udało się nam znacznie obniżyć indywidualne koszty uczestnictwa dla każdej z firm” – komentuje Mariusz Orzechowski, prezes Polish Digital Signage Association. Opracowano na podstawie informacji PDSA