Kalendarz VIP firmy Agfa Graphics na rok 2015
22 gru 2014 09:49

Podobnie jak w latach poprzednich, firma przygotowała dla swoich klientów i partnerów biznesowych coś więcej niż tylko zwykły kalendarz. Jego przesłaniem jest bowiem prezentacja możliwości współczesnej poligrafii. Stąd zastosowane w nim różne techniki drukowania i uszlachetniania. Przy produkcji kalendarza wykorzystano wiele rozwiązań z oferty Agfa Graphics: od płyt offsetowych, poprzez naświetlarki CtP, system workflow Apogee, oprogramowanie InkSave, raster Sublima, na wielkoformatowych ploterach Anapurna skończywszy. Zdaniem twórców kalendarza co najmniej kilka jego kart zasługuje na szczególną uwagę. Na przykład strona poświęcona lutemu została wyprodukowana przy użyciu oprogramowania Fortuna, przeznaczonego do zabezpieczania druków. Z kolei do wydrukowania strony z czerwcem użyto stworzonego przez Agfa Graphics papieru syntetycznego Synaps. Przy jego produkcji nie znajdują zastosowania polichlorek winylu ani drewno, nie podlega też on jakiejkolwiek formie laminowania. Stronę grudniową wykonano natomiast na specjalnym, sztywnym podłożu o grubości 1 mm, zadrukowanym bezpośrednio techniką inkjet UV na wielkoformatowym ploterze Anapurna 2050i. Mówi Kristof Van Cleemput, szef komunikacji globalnej w Agfa Graphics: „Już trzeci rok z rzędu podjęliśmy decyzję o stworzeniu nietuzinkowego, wykorzystującego zaawansowane rozwiązania technologiczne kalendarza VIP. Połączyliśmy w nim wiele technik, w efekcie czego powstało swoiste świadectwo tego, co może zaoferować współczesna poligrafia. W tym roku każde z wykorzystanych zdjęć na swój sposób odnosi się do wspólnego tematu przewodniego kalendarza – „Ludzie i kontrast”. Podobnie jak w latach poprzednich, jest on owocem wspólnego wysiłku pracowników Agfa Graphics z różnych stron świata. Każda z jego stron zawiera m.in. wypinaną kartę pocztową ze zdjęciami wykonanymi przez nich”. Warto dodać, że poprzednie edycje kalendarza VIP firmy Agfa Graphics znalazły uznanie nie tylko w oczach jej klientów i partnerów biznesowych, ale też profesjonalistów branżowych. Wersja na rok 2013 otrzymała nagrodę publiczności w prestiżowym holenderskim przeglądzie kalendarzy („Kalenderwedstrijd”). Z kolei tegoroczne wydanie uzyskało srebrną nagrodę w kategorii „kalendarz” konkursu Gold Ink, organizowanego dorocznie przez amerykański magazyn branżowy „Printing Impressions”. Opracowano na podstawie informacji firmy Agfa Graphics

cript>