Naleśnikowe selfie dzięki drukowi 3D
26 lut 2015 10:11

Amatorzy naleśników będą wkrótce mieli szansę kontemplowania swojego wizerunku na talerzu przy śniadaniu. Brytyjska agencja reklamowa Kinneir Dufort wdrożyła drukarkę 3D pozwalającą wydrukować swoją twarz na naleśnikach. W drukarce zastosowano technologię CNC (Computer Numerical Center) i technikę rozpoznawania twarzy. Zdjęcie twarzy jest zapisywane za pomocą APN (Access Point Name), a następnie poddawane obróbce cyfrowej przez oprogramowanie. Mówiąc prościej, drukarka zapisuje rysy twarzy i potem je reprodukuje przez stopniowe nanoszenie warstw ciasta naleśnikowego, od odcieni najciemniejszych do najjaśniejszych, w czasie, kiedy naleśnik zaczyna się smażyć. Najciemniejsze strefy twarzy nanoszone są jako pierwsze, ponieważ wymagają najdłuższego smażenia. Stosowane są 4 poziomy smażenia odpowiadające 4 różnym odcieniom. Cała operacja trwa ok. 5 minut. Na razie drukarka jest jedynie prototypem, lecz można się spodziewać, że odniesie duży sukces komercyjny. Chociaż technologia druku 3D wciąż znajduje się w początkowej fazie rozwoju, docelowo może spowodować prawdziwą rewolucję w naszych zwyczajach żywieniowych. Przedsiębiorstwa na całym świecie angażują się bowiem w jej rozwój, aby realizować nowe wyzwania techniczne. W Hiszpanii np. firma typu start-up zademonstrowała niedawno drukarkę „spożywczą” pod nazwą Foodini, która może produkować ciasta, pizze i inne smakołyki. Użytkownicy muszą jedynie wypełnić pojemniki swoimi składnikami i nacisnąć przycisk; maszyna zajmie się resztą. Na podstawie graphiline.com opracowała IZ