Vistaprint kupuje Exagroup
3 mar 2015 11:20

Grupa Cimpress, właściciel Vistaprint – światowego lidera w dziedzinie projektowania graficznego i druku online, o wartości obrotów 1,2 mld USD, działającego także w Polsce – po niedawnym zakupie brytyjskiej drukarni internetowej Pixartprinting poinformowała 2 marca o podpisaniu umowy przejęcia francuskiej Exagroup, lidera w druku online we Francji, będącej właścicielem Exaprint. Grupa Cimpress, notowana na nowojorskiej giełdzie Nasdaq, przejmie 70 proc. akcji Exagroup za 91,5 mln euro. W roku 2019 ma przejąć pozostałe 30 proc. za kwotę od 39 do 47 mln euro (zależnie od wyników Exagroup). Powstała w 1999 r. Exagroup zatrudnia 160 osób, a jej obroty w 2014 r. osiągnęły 76 mln euro (wzrost o 17 proc. w stosunku do 2013), a zysk przed opodatkowaniem wyniósł 14 mln euro. Exagroup posiada drukarnię Pure Impression we francuskim Mauguio realizującą wielkonakładowe zlecenia, jednak znana jest głównie ze swojej marki Exaprint (obroty wartości 53 mln euro w 2013). Exaprint, określany jako „drukarz drukarzy”, prezentuje koncepcję biznesu unikalną na rynku: kieruje swoją ofertę wyłącznie do profesjonalistów z dziedziny poligrafii i tradycyjnych drukarzy, którzy z kolei odsprzedają produkty Exaprint klientom końcowym. Cimpress zamierza kontynuować i wspierać tę wyjątkową działalność opartą na odsprzedaży i liczy na wykorzystanie na wielką skalę swojej platformy do personalizacji, by zaoferować dodatkową wartość klientom Exagroup. Transakcja powinna zostać sfinalizowana w drugim kwartale 2015. Na podstawie graphiline.com opracowała IZ