Meet Kodak Polska 2015
27 kwi 2015 13:12

Około 200 osób zgromadziła kolejna, 9. już konferencja Meet Kodak Polska. Spotkanie, które – o czym świadczy wysoka frekwencja – wpisało się już na stałe w kalendarz imprez poligraficznych, odbywało się 23 kwietnia w hotelu Narvil w Serocku koło Warszawy. Wiodącymi tematami tegorocznej edycji Meet Kodak Polska były z jednej strony najnowsze trendy i wyzwania w zakresie cyfrowego druku dziełowego, komercyjnego oraz druku opakowań offsetowych i fleksograficznych, z drugiej - możliwości pozyskiwania funduszy unijnych dla poligrafii w najbliższych latach. Spotkanie rozpoczęli Jolanta Wiśniewska, dyrektor zarządzająca Kodak Polska oraz Peter Trampler, Clustor Business Director (DACH, EE, Russia & Poland), którzy podziękowali gościom za przybycie. Następnie Jolanta Wiśniewska opowiedziała o wydajności procesów w kontekście zrównoważonego rozwoju firm poligraficznych podkreślając, że Kodak ma w tym zakresie wiele do zaoferowania swoim klientom. Następnie Grzegorz Libera, dyrektor zarządzający IM-L Consulting przedstawił możliwości pozyskiwania funduszy unijnych dla poligrafii w latach 2014-2020. Dużym zainteresowaniem cieszyły się – podobnie jak w poprzednich edycjach - prezentacje użytkowników rozwiązań Kodaka. Spotkanie zostało podzielone na trzy bloki tematyczne – druk cyfrowy książek, druk komercyjny i opakowania offsetowe oraz opakowania fleksograficzne (ten ostatni miał charakter warsztatowy). W każdym można było zapoznać się z doświadczeniami użytkowników rozwiązań Kodaka. Blok 1. poświęcony był drukowi cyfrowemu książek i zgromadził nie tylko przedstawicieli drukarń, ale i wydawnictw. W tej części spotkania wystąpienie miał Tomasz Kostecki z drukarni dziełowej Legra z Krakowa, która jest pierwszym polskim użytkownikiem rozwiązania Kodak NexPress z opcją powiększonego formatu, a także urządzenia Kodak Prosper 1000. Blok 2. poświęcony był drukowi komercyjnemu i opakowaniom offsetowym. Tu swoje wystąpienie mieli przedstawiciele firmy Interak, użytkującej pakiet software’owy Kodak Unified Workflow: Grzegorz Piątek i Michał Łukasiak. Uczestnicy tego bloku tematycznego mogli również przekonać się o korzyściach z wdrożenia proekologicznych płyt Kodak Sonora, jakie odnotowuje firma Stec Karton. W imieniu jej właściciela omówił je Sławomir Iwanowski z firmy Kodak Polska. W bloku tematycznym poświęconym drukowi cyfrowemu Sławomir Iwanowski, regionalny szef sprzedaży w firmie Kodak Polska przedstawił panujące obecnie trendy, wskaźniki i prognozy dotyczące rynków poligraficznego i wydawniczego, a także korzyści, jakie możliwe są do osiągnięcia przy wykorzystaniu niskonakładowego druku cyfrowego z urządzeniami Kodaka. Z kolei Michał Büthner-Zawadzki, specjalista ds. rozwoju sprzedaży w firmie Arctic Paper Polska przedstawił ofertę papierów do druku cyfrowego High Speed Inkjet. W bloku poświęconym drukowi komercyjnemu i opakowaniom offsetowym Tomasz Gogacz, pre-sales consultant w firmie Kodak Polska przedstawił pakiet rozwiązań software’owych tego producenta – Kodak Unified Workflow, natomiast przeglądu produktów z portfolio firmy Kodak, optymalizujących procesy prepress, dokonał Jarosław Krasnodębski - regionalny szef sprzedaży w firmie Kodak Polska. Warsztatowy blok poświęcony opakowaniom fleksograficznym rozpoczął Jacek Galiński, account manager, packaging (Kodak Polska). Następnie Piotr Lis z firmy 3M przedstawił pianki pod płyty. W kolejnym wystąpieniu Wojciech Barabasz z firmy Apex/Barmey zaprezentował wałki rastrowe anilox, a Tomasz Sońta z Flint Group – farby do druku fleksograficznego. Więcej na temat Meet Kodak Polska 2015 – w najbliższym wydaniu „Poligrafiki”. Opracowano na podstawie informacji firmy Kodak Polska