Heidelberg zmienia logo
18 cze 2015 11:30

Firma Heidelberger Druckmaschinen AG zmienia się, podążając za zmianami zachodzącymi w przemyśle poligraficznym. Zmiany dotyczą zarówno strategii firmy, jak i identyfikacji marki. Ta nowa identyfikacja wizualna ma towarzyszyć ewolucji marki, która będzie miała wymiar „bardziej ludzki niż techniczny” - jak to tłumaczono. Zmiany nie ominęły więc również tak integralnego elementu identyfikacji jak logo firmy. Typografia, czyli czcionki stały się nieco bardziej wysmukłe, a oprócz tradycyjnego głębokiego błękitu kojarzącego się od lat z marką Heidelberg pojawiły się także żółć i zieleń – przy literze H. Nowe H odzwierciedla „trzy punkty kontaktu” z klientami. Te trzy punkty stanowią w istocie trzy główne kierunki rozwoju firmy od wielu lat. Błękit, kolor charakterystyczny dla marki, reprezentuje główny nurt działalności Heidelberga, czyli maszyny i urządzenia. Kolor żółty ma reprezentować usługi serwisowe, a zieleń symbolizująca ekologię - materiały eksploatacyjne. Nowe logo figuruje już na głównej stronie koncernu heidelberg.com, natomiast pozostałe zmiany będą sukcesywnie wprowadzane, by w pełni zaistnieć na targach drupa 2016. Na podstawie graphiline.com opracowała IZ