Da Vinci i Duplo
17 wrz 2015 10:16
Ostatnio park maszynowy Agencji Reklamowej Studio da Vinci z Bydgoszczy wzbogaciła falcerka DF-1200.
Własna drukarnia to kolejny etap rozwoju Agencji Reklamowej Studio da Vinci. Powstała ona w 1998 r. i stopniowo zdobywa rynek i klientów. Obecnie na swoim koncie odnotowuje setki projektów (m.in. dotyczących produkcji kalendarzy, materiałów promocyjnych, opakowań i in.), obsługując przede wszystkim klientów z województwa kujawsko-pomorskiego, ale też z innych regionów Polski. Jakiś czas temu firma postawiła na kompleksową obsługę swoich klientów - począwszy od wstępnego projektu danej pracy, skończywszy na realizacji końcowej – druku i oprawie (wcześniej korzystała z usług firm zewnętrznych w tych ostatnich zakresach). „Nasi klienci oczekiwali bardzo krótkiego czasu realizacji zleceń – mówi Tomasz Kucharczyk, specjalista ds. multimediów w firmie. - Czasami musiały być one realizowane niemal od ręki. Trudno zrealizować te oczekiwania mając nawet najlepszą współpracę z drukarniami zewnętrznymi (…) Nasi klienci jednak nie mogli czekać - więc musieliśmy zadbać o ich sprawną obsługę inwestując we własną drukarnię”.
Firma postawiła więc 2 lata temu na technologię cyfrową. W jej parku maszynowym znalazła się maszyna cyfrowa, która obecnie obsługuje wszystkie mniejsze nakłady (do 500 arkuszy w formacie powiększonym A3, w formacie poniżej A4 – do 1000 sztuk); przy większych Studio da Vinci nadal korzysta z zewnętrznych drukarń offsetowych. Jednak, jak twierdzi Tomasz Kucharczyk, bez sprawnej obsługi w zakresie introligatorni firma nie byłaby w stanie zaspokoić oczekiwań zleceniodawców. Dlatego też zainwestowano w falcerkę – wybór padł na urządzenie Duplo - model DF- 1200. „Maszyna rozpoczęła pracę około pół roku temu i właściwie była pierwszym sprzętem w zakresie profesjonalnego wyposażenia naszej introligatorni; od razu miała znaczący udział w poprawie wydajności naszego zakładu. A taki cel nam przyświecał, kiedy rozpoczęliśmy poszukiwania falcerki. Firmę Duplo znaliśmy z targów – tam po raz pierwszy poznaliśmy jej ofertę. Przyglądaliśmy się jej z uwagą, ale co istotne – przedstawiciele Duplo Polska okazali się dla nas również dobrymi doradcami. Byliśmy więc zadowoleni z podejścia tego dostawcy do naszych potrzeb, kompleksowości usług, jaką nam przy tej okazji zaoferowano i jego elastyczności, dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę”.
Obecnie Agencja Reklamowa Studio da Vinci odnotowuje wiele korzyści związanych ze swoimi ostatnimi inwestycjami – jej zyski wzrosły o 20-30 proc., przyspieszyła realizację zleceń, a także reakcję na ewentualne w nich zmiany, zwiększyła wydajność i zredukowała koszty. „Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego kierunku rozwoju – podkreśla Tomasz Kucharczyk. – Podobnie rzecz się ma z zakupem falcerki Duplo. Obecnie najczęściej wykorzystujemy ją do produkcji zaproszeń, składanych wizytówek czy ulotek, które stanowią około 50 proc. naszej produkcji. Maszyna spisuje się w tym zakresie doskonale (...) Nie wykluczamy więc w przyszłości kolejnych inwestycji w urządzenia Duplo, zwłaszcza że nasz rozwój znacząco w ostatnim czasie przyspieszył i przybywa nam stale zleceń”.
Opracowano na podstawie informacji firmy Duplo Polska